La psicomotricitat a la segona etapa d’Educació Infantil a l'escola
Visualitza/ Obre
Data
2019-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
La psicomotricitat és una eina molt important a considerar en el desenvolupament dels infants, ja que té en compte l’acció conjunta del moviment i la ment. Per aquest motiu, en l’educació, s’ha de fer una mirada global i complexa observant tot el conjunt de la persona (Wallon, 1941). A partir d’aquesta idea, la hipòtesis plantejada en aquest treball d’investigació és que a les escoles innovadores el treball de la psicomotricitat es fa tenint en compte una metodologia concreta i a les escoles tradicionals no. L’objectiu principal és comparar com es treballa la psicomotricitat en escoles tradicionals i en escoles innovadores i així, conèixer quina és la formació que tenen els docents i les diferents filosofies d’escola. Per aconseguir-ho, s’han realitzat observacions en el segon cicle d’Educació Infantil en quatre escoles, dues d’innovadores i dues de tradicionals, s’ha realitzat 5 entrevistes a mestres i una altra a un especialista en psicomotricitat del CDIAP del Bages. A partir de l’anàlisi de les observacions i les entrevistes per mitjà d’una metodologia qualitativa, s’ha pogut veure que la psicomotricitat és fonamental per al desenvolupament motor, afectiu i cognitiu dels infants. Els resultats de les observacions han demostrat que a les escoles innovadores s’aplica el mètode Aucouturier i, a les escoles tradicionals es coneix la metodologia però l’aplicació depèn del mestre en concret. En totes, hi ha una aula específica de psicomotricitat condicionada amb material de diversa tipologia que permet realitzar activitats variades.
Paraules clau
psicomotricitat, escola innovadora i tradicional, Aucouturier, Educació Infantil, formació docents, observació , psychomotor activity, innovator school, traditional school, Aucouturier, childhood education, teachers and observationSublínia de treball
Eduació Infantil::Psicologia::Moviment i cosCol·leccions
- Psicologia [59]