Valoració dels coneixements i aplicació de tècniques vocals dels docents d’educació infantil del Solsonès durant l’exercici de la seva professió
View/ Open
Date
2019-05Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
La veu és la principal eina de treball dels docents. Hi ha un seguit de factors que poden alterar negativament la fonació i per tant impedir el desenvolupament de la seva tasca professional en les millors condicions possibles. Les tècniques vocals tenen una importància rellevant, ja que un mal ús vocal pot acabar provocant alteracions. Les disfuncions vocals són més presents entre els docents d’ensenyament infantil.
L’objectiu principal d’aquest estudi és efectuar una valoració dels coneixements i aplicació de tècniques vocals per part dels docents d’educació infantil del Solsonès. Com a objectius específics, concretament, avaluar el grau de coneixements sobre tècniques vocals i, per altra banda, conèixer quines tècniques vocals apliquen i quines no aquests professionals.
Es tracta d’un estudi d’orientació qualitativa i amb un disseny transversal. Fent referència a la tècnica de recollida de dades, es realitza una entrevista estructurada a diferents docents dedicats a l’educació infantil.
Els resultats mostren que aquesta entrevista permet aprofundir en els coneixements i aplicació de tècniques vocals. Es contempla la necessitat d’introduir una breu descripció inicial del concepte de tècniques vocals. S’observa que com més concretes i pautades són les preguntes més informació se’n pot extreure. No s’obtenen diferències entre tècniques vocals abans i després de les classes.
Per tant, es conclou fusionar, reformular i suprimir algunes preguntes per tal de simplificar i reduir l’extensió de l’entrevista. També, tenir en compte algunes variables en futures investigacions.
Keywords
veu, disfonia, tècniques de veu, veu dels docents. , voice,disphonia, vocal techniques, teachers’ voice.Collections
- Veu [6]