Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorAmorós Gómez, Montserrat
dc.contributor.authorSoler Pregonas, Susanna
dc.date.accessioned2018-07-26T08:21:23Z
dc.date.available2018-07-26T08:21:23Z
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/294
dc.description.abstractLa teràpia assistida amb cavalls (TAC) és una tècnica que realitza un professional que fent ús del cavall i del seu entorn contribueix al desenvolupament integral d’una persona (Vives, 2015). L’objectiu d’aquest treball fou verificar o rebutjar dues hipòtesis: els/les professionals d’educació infantil (EI) i d’educació primària (EP) de Manresa tenen pocs coneixements sobre la TAC i la TAC ajuda a millorar el desenvolupament emocional, social i conductual d’un infant amb trastorn de l’espectre autista (TEA) a curt termini. Per complir amb l’objectiu es va recollir informació sobre la TAC i el TEA, es van passar qüestionaris a una mostra de docents de Manresa, es van realitzar entrevistes a professionals de la TAC i es van observar 6 sessions de TAC d’un infant de 8 anys amb TEA complementant la informació recollida, a través de graelles d’observació, amb entrevistes a persones de l’entorn proper a l’infant (pare/mare, terapeuta i mestra). Els resultats obtinguts dels 55 qüestionaris contestats per la mostra de docents de Manresa van permetre rebutjar la hipòtesi que els/les professionals d’EI i d’EP de Manresa tenen pocs coneixements sobre la TAC, ja que la majoria de mestres n’havien sentit a parlar (91%) i en tenien coneixements i a partir dels resultats de les 7 entrevistes a professionals de la TAC, del seguiment del cas i de triangular la informació de les persones properes a l’infant es va poder rebutjar la hipòtesi que la TAC ajuda a millorar el desenvolupament emocional, social i conductual d’un infant amb TEA a curt termini, la informació obtinguda apuntava que cal ser pacient per aconseguir beneficis que l’infant interioritzi i expandeixi als diferents àmbits (escola, família, centres terapèutics...).ca
dc.format.extent50 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UABca
dc.subjectTrastorn de l’espectre autistaca
dc.subjectteràpia assistida amb cavallsca
dc.subjectDocentsca
dc.subjectInfantca
dc.subjectDesenvolupament emocional, social i cognitiuca
dc.subjectAutism spectrum disorderca
dc.subjectHorse-assisted therapyca
dc.subjectTeachersca
dc.subjectChildca
dc.subjectEmotional, social and cognitive development.ca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Emocionsca
dc.titleLa teràpia assistida amb cavalls: coneixement i opinió dels docents i els efectes en el desenvolupament d'un infant (emocional, social i conductual) amb trastorn de l'espectre autistaca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacCavalls -- Ús terapèutic
dc.subject.lemacInfants autistes -- Aspectes psicològics
dc.subject.lemacInfants -- Desenvolupament
dc.subject.lemacEquitació -- Ús terapèutic
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Mostra el registre d'unitat simple