Mostra el registre d'unitat simple
La teràpia assistida amb cavalls: coneixement i opinió dels docents i els efectes en el desenvolupament d'un infant (emocional, social i conductual) amb trastorn de l'espectre autista
dc.contributor | Amorós Gómez, Montserrat | |
dc.contributor.author | Soler Pregonas, Susanna | |
dc.date.accessioned | 2018-07-26T08:21:23Z | |
dc.date.available | 2018-07-26T08:21:23Z | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/294 | |
dc.description.abstract | La teràpia assistida amb cavalls (TAC) és una tècnica que realitza un professional que fent ús del cavall i del seu entorn contribueix al desenvolupament integral d’una persona (Vives, 2015). L’objectiu d’aquest treball fou verificar o rebutjar dues hipòtesis: els/les professionals d’educació infantil (EI) i d’educació primària (EP) de Manresa tenen pocs coneixements sobre la TAC i la TAC ajuda a millorar el desenvolupament emocional, social i conductual d’un infant amb trastorn de l’espectre autista (TEA) a curt termini. Per complir amb l’objectiu es va recollir informació sobre la TAC i el TEA, es van passar qüestionaris a una mostra de docents de Manresa, es van realitzar entrevistes a professionals de la TAC i es van observar 6 sessions de TAC d’un infant de 8 anys amb TEA complementant la informació recollida, a través de graelles d’observació, amb entrevistes a persones de l’entorn proper a l’infant (pare/mare, terapeuta i mestra). Els resultats obtinguts dels 55 qüestionaris contestats per la mostra de docents de Manresa van permetre rebutjar la hipòtesi que els/les professionals d’EI i d’EP de Manresa tenen pocs coneixements sobre la TAC, ja que la majoria de mestres n’havien sentit a parlar (91%) i en tenien coneixements i a partir dels resultats de les 7 entrevistes a professionals de la TAC, del seguiment del cas i de triangular la informació de les persones properes a l’infant es va poder rebutjar la hipòtesi que la TAC ajuda a millorar el desenvolupament emocional, social i conductual d’un infant amb TEA a curt termini, la informació obtinguda apuntava que cal ser pacient per aconseguir beneficis que l’infant interioritzi i expandeixi als diferents àmbits (escola, família, centres terapèutics...). | ca |
dc.format.extent | 50 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UAB | ca |
dc.subject | Trastorn de l’espectre autista | ca |
dc.subject | teràpia assistida amb cavalls | ca |
dc.subject | Docents | ca |
dc.subject | Infant | ca |
dc.subject | Desenvolupament emocional, social i cognitiu | ca |
dc.subject | Autism spectrum disorder | ca |
dc.subject | Horse-assisted therapy | ca |
dc.subject | Teachers | ca |
dc.subject | Child | ca |
dc.subject | Emotional, social and cognitive development. | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Emocions | ca |
dc.title | La teràpia assistida amb cavalls: coneixement i opinió dels docents i els efectes en el desenvolupament d'un infant (emocional, social i conductual) amb trastorn de l'espectre autista | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.subject.lemac | Cavalls -- Ús terapèutic | |
dc.subject.lemac | Infants autistes -- Aspectes psicològics | |
dc.subject.lemac | Infants -- Desenvolupament | |
dc.subject.lemac | Equitació -- Ús terapèutic | |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Psicologia [59]
Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament