La teràpia assistida amb cavalls: coneixement i opinió dels docents i els efectes en el desenvolupament d'un infant (emocional, social i conductual) amb trastorn de l'espectre autista
Ver/descargar
Fecha
2018-05Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso abiertoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
La teràpia assistida amb cavalls (TAC) és una tècnica que realitza un professional que fent ús del cavall i del seu entorn contribueix al desenvolupament integral d’una persona (Vives, 2015).
L’objectiu d’aquest treball fou verificar o rebutjar dues hipòtesis: els/les professionals d’educació infantil (EI) i d’educació primària (EP) de Manresa tenen pocs coneixements sobre la TAC i la TAC ajuda a millorar el desenvolupament emocional, social i conductual d’un infant amb trastorn de l’espectre autista (TEA) a curt termini. Per complir amb l’objectiu es va recollir informació sobre la TAC i el TEA, es van passar qüestionaris a una mostra de docents de Manresa, es van realitzar entrevistes a professionals de la TAC i es van observar 6 sessions de TAC d’un infant de 8 anys amb TEA complementant la informació recollida, a través de graelles d’observació, amb entrevistes a persones de l’entorn proper a l’infant (pare/mare, terapeuta i mestra).
Els resultats obtinguts dels 55 qüestionaris contestats per la mostra de docents de Manresa van permetre rebutjar la hipòtesi que els/les professionals d’EI i d’EP de Manresa tenen pocs coneixements sobre la TAC, ja que la majoria de mestres n’havien sentit a parlar (91%) i en tenien coneixements i a partir dels resultats de les 7 entrevistes a professionals de la TAC, del seguiment del cas i de triangular la informació de les persones properes a l’infant es va poder rebutjar la hipòtesi que la TAC ajuda a millorar el desenvolupament emocional, social i conductual d’un infant amb TEA a curt termini, la informació obtinguda apuntava que cal ser pacient per aconseguir beneficis que l’infant interioritzi i expandeixi als diferents àmbits (escola, família, centres terapèutics...).
Palabras clave
Trastorn de l’espectre autista , teràpia assistida amb cavalls , Docents , Infant , Desenvolupament emocional, social i cognitiu , Autism spectrum disorder , Horse-assisted therapy , Teachers , Child , Emotional, social and cognitive development.Materias
Cavalls -- Ús terapèutic , Infants autistes -- Aspectes psicològics , Infants -- Desenvolupament , Equitació -- Ús terapèuticLínea de treball
Eduació Infantil::Psicologia::EmocionsColecciones
- Psicologia [59]