• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
View Item 
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Psicologia
  • View Item
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Psicologia
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prejudicis de gènere dels mestres d'Educació Infantil i com aquests els transmeten a l’aula

Thumbnail
View/Open
2018-5-7_Lorente_entregafinal_TFG.pdf (889.8Kb)
Date
2018
Author
Lorente, Miriam
Tutor/director
Quesada Pallarès, Carla
Bachelor thesis type
Projecte de recerca
Right access
Restricted access
Metadata
Show full item record
Abstract
Els centres d’Educació Infantil són responsables de promoure la igualtat d’oportunitats de nenes i nens, incorporant la perspectiva de gènere a l’acció educativa, prevenint i gestionant els comportaments i actituds discriminatoris per raó de gènere amb un llenguatge verbal igualitari. La finalitat d’aquest estudi és analitzar els prejudicis de gènere dels mestres d’Educació Infantil i com aquestes els transmeten i manifesten a l’aula. Aquesta investigació es realitza mitjançant un qüestionari a 10 docents i dues observacions a dues docents de dos centres diferents de Barcelona. Així doncs, en els resultats dels qüestionaris es mostren els ítems dins de l’actitud, llenguatge, organització i material que les participants tenen en relació amb els prejudicis de gènere, així com la comparació dels ítems entre les dues docents observades. En aquesta comparació es pot apreciar com les docents tenen i transmeten els prejudicis de gènere a les aules d’Educació Infantil. A més a més, també s’ha observat que en contrast de la primera i la segona observació de cada docent es mantenen alguns resultats estables, però d’altres que no en relació a l’afectivitat. En conclusió, l’estudi mostra que les docents transmeten prejudicis de manera involuntària i inevitablement, però que cada vegada més s’està observant i atenent els comportaments i demandes dels infants per aconseguir el propòsit de l'educació inclusiva, educar i ensenyar a tots els nens i nenes per igual.
Keywords
Prejudicis , gènere , docents , educació infantil , Sexism , Prejudices , Teachers , Childhood education
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Sexisme en l'educació , Mestres d'educació infantil , Prejudicis , Diferències entre sexes en l'educació
Line of work
Eduació Infantil::Societat::Cultura i gènere
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/289
Collections
  • Psicologia [59]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RepositoriCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback