Prejudicis de gènere dels mestres d'Educació Infantil i com aquests els transmeten a l’aula
Visualitza/ Obre
Data
2018Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Els centres d’Educació Infantil són responsables de promoure la igualtat d’oportunitats de nenes i nens, incorporant la perspectiva de gènere a l’acció educativa, prevenint i gestionant els comportaments i actituds discriminatoris per
raó de gènere amb un llenguatge verbal igualitari. La finalitat d’aquest estudi és analitzar els prejudicis de gènere dels mestres d’Educació Infantil i com aquestes els transmeten i manifesten a l’aula. Aquesta investigació es realitza mitjançant un qüestionari a 10 docents i dues observacions a dues docents de dos centres diferents de Barcelona. Així doncs, en els resultats dels qüestionaris es mostren els ítems dins de l’actitud, llenguatge, organització i material que les participants tenen en relació amb els prejudicis de gènere, així com la comparació dels ítems entre les dues docents observades. En aquesta comparació es pot apreciar com les docents tenen i transmeten els prejudicis de gènere a les aules d’Educació Infantil. A més a més, també s’ha observat que en contrast de la primera i la segona observació de cada docent es mantenen alguns resultats estables, però d’altres que no en relació a l’afectivitat. En conclusió, l’estudi mostra que les docents transmeten prejudicis de manera involuntària i inevitablement, però que cada vegada més s’està observant i atenent els comportaments i demandes dels infants per aconseguir el propòsit de
l'educació inclusiva, educar i ensenyar a tots els nens i nenes per igual.
Paraules clau
Prejudicis , gènere , docents , educació infantil , Sexism , Prejudices , Teachers , Childhood educationMatèries
Sexisme en l'educació , Mestres d'educació infantil , Prejudicis , Diferències entre sexes en l'educacióSublínia de treball
Eduació Infantil::Societat::Cultura i gènereCol·leccions
- Psicologia [59]