Prejudicis de gènere dels mestres d'Educació Infantil i com aquests els transmeten a l’aula
Date
2018Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
Els centres d’Educació Infantil són responsables de promoure la igualtat d’oportunitats de nenes i nens, incorporant la perspectiva de gènere a l’acció educativa, prevenint i gestionant els comportaments i actituds discriminatoris per
raó de gènere amb un llenguatge verbal igualitari. La finalitat d’aquest estudi és analitzar els prejudicis de gènere dels mestres d’Educació Infantil i com aquestes els transmeten i manifesten a l’aula. Aquesta investigació es realitza mitjançant un qüestionari a 10 docents i dues observacions a dues docents de dos centres diferents de Barcelona. Així doncs, en els resultats dels qüestionaris es mostren els ítems dins de l’actitud, llenguatge, organització i material que les participants tenen en relació amb els prejudicis de gènere, així com la comparació dels ítems entre les dues docents observades. En aquesta comparació es pot apreciar com les docents tenen i transmeten els prejudicis de gènere a les aules d’Educació Infantil. A més a més, també s’ha observat que en contrast de la primera i la segona observació de cada docent es mantenen alguns resultats estables, però d’altres que no en relació a l’afectivitat. En conclusió, l’estudi mostra que les docents transmeten prejudicis de manera involuntària i inevitablement, però que cada vegada més s’està observant i atenent els comportaments i demandes dels infants per aconseguir el propòsit de
l'educació inclusiva, educar i ensenyar a tots els nens i nenes per igual.
Keywords
Prejudicis , gènere , docents , educació infantil , Sexism , Prejudices , Teachers , Childhood educationxmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Sexisme en l'educació , Mestres d'educació infantil , Prejudicis , Diferències entre sexes en l'educacióLine of work
Eduació Infantil::Societat::Cultura i gènereCollections
- Psicologia [59]