• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
home
Fundació Universitària del Bages
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Educació infantil
  • Psicologia
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Educació infantil
  • Psicologia
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prejudicis de gènere dels mestres d'Educació Infantil i com aquests els transmeten a l’aula

Thumbnail
Visualitza/Obre
2018-5-7_Lorente_entregafinal_TFG.pdf (889.8Kb)
Data
2018
Autor
Lorente, Miriam
Tutor/director
Quesada Pallarès, Carla
Tipus de treball
Projecte de recerca
Condicions d'accés
Accés restringit
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Abstract
Els centres d’Educació Infantil són responsables de promoure la igualtat d’oportunitats de nenes i nens, incorporant la perspectiva de gènere a l’acció educativa, prevenint i gestionant els comportaments i actituds discriminatoris per raó de gènere amb un llenguatge verbal igualitari. La finalitat d’aquest estudi és analitzar els prejudicis de gènere dels mestres d’Educació Infantil i com aquestes els transmeten i manifesten a l’aula. Aquesta investigació es realitza mitjançant un qüestionari a 10 docents i dues observacions a dues docents de dos centres diferents de Barcelona. Així doncs, en els resultats dels qüestionaris es mostren els ítems dins de l’actitud, llenguatge, organització i material que les participants tenen en relació amb els prejudicis de gènere, així com la comparació dels ítems entre les dues docents observades. En aquesta comparació es pot apreciar com les docents tenen i transmeten els prejudicis de gènere a les aules d’Educació Infantil. A més a més, també s’ha observat que en contrast de la primera i la segona observació de cada docent es mantenen alguns resultats estables, però d’altres que no en relació a l’afectivitat. En conclusió, l’estudi mostra que les docents transmeten prejudicis de manera involuntària i inevitablement, però que cada vegada més s’està observant i atenent els comportaments i demandes dels infants per aconseguir el propòsit de l'educació inclusiva, educar i ensenyar a tots els nens i nenes per igual.
Paraules clau
Prejudicis , gènere , docents , educació infantil , Sexism , Prejudices , Teachers , Childhood education
Matèries
Sexisme en l'educació , Mestres d'educació infantil , Prejudicis , Diferències entre sexes en l'educació
Sublínia de treball
Eduació Infantil::Societat::Cultura i gènere
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/289
Col·leccions
  • Psicologia [59]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot el RepositoriComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsMatèriesSublínies de treballDescriptorsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsMatèriesSublínies de treballDescriptors

El meu compte

Inicia la sessióRegistre

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris