Exploració per sublínia de treball "Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Moviment i cos"
Ara es mostren els elements 1-12 de 12
-
Anàlisi de la percussió corporal a les escoles públiques del Bages (3-6)
(Socials-UAB, 2018-05-07)Els objectius d’aquest treball són analitzar els beneficis de la percussió corporal per als infants i descobrir la presència de la percussió corporal en les escoles. Així doncs, es podrà observar la resolució de dues ... -
Les competències dels i de les mestres de l'escola bressol en el coneixement de l'educació corporal a través de la psicomotricitat
(Socials-UAB, 2019-05)La finalitat d’aquest treball d’investigació és aprofundir en la formació que tenen els i les docents de les escoles bressol en l’educació corporal a través de la pràctica psicomotriu. Per fer-ho ens centrarem a fer una ... -
Construcció d’un material nou per experimentar la deambulació
(Socials-UVic, 2019-06)La motricitat és una disciplina que es treballa en els infants d’una forma global, on es desenvolupa diferents capacitats afectives, cognitives i motrius. Per aquest motiu es pot trobar en aquest document una mirada ... -
L'educació corporal en quatre escoles d'educació infantil
(Socials-UAB, 2018)El present treball mostra els resultats de l’observació de les sessions de psicomotricitat realitzades en quatre escoles, dins el curs de P-4 i en un grup inter-nivell. Es realitza un estudi comparatiu, observant activament, ... -
Expressió corporal i autisme: comparativa entre dos infants amb i sense autisme
(Socials-UAB, 2018-05-07)La finalitat d’aquest estudi és comparar un infant amb autisme i un infant sense autisme en l’àmbit de l’expressió corporal, centrat en el moviment i l’actitud, i comprovar si al llarg de les sessions observades es ... -
Influència del part en relació amb el desenvolupament motor dels infants
(Socials-UVic, 2021-06)En el present Treball de Fi de Grau es planteja com a objectiu organitzar una aula de lactants amb material i mobiliari específic de la Metodologia Pikler, per comprovar si hi ha influència d’aspectes del moment del ... -
L’inici de la deambulació a tres escoles de primera infància
(Socials-UAB, 2018-05-07)L’inici de la deambulació és un procés complex pel desenvolupament psicomotriu de l’infant, el qual està condicionat per l’entorn on es troba el nen i/o nena (Pikler, 1969). Fent que sigui essencial el reforç i el compromís ... -
El mètode Aucouturier en sis escoles
(Socials-UAB, 2018-05-07)Aquesta recerca té com a finalitat observar com s’utilitza el mètode Aucouturier a les escoles. S’han dut a terme les observacions, analitzant les diferents fases de la sessió, observant la interacció dels infants i ... -
Mètode Olivera: conductes motrius intel·ligents
(Socials-UAB, 2018)El present treball tracta d'un estudi sobre un nou mètode de psicomotricitat, el mètode Olivera, el qual es caracteritza per treballar les intel·ligències múltiples en les seves sessions. S'ha avaluat l'efectivitat d'aquest ... -
La psicomotricitat a la segona etapa d’Educació Infantil a l'escola
(Socials-UAB, 2019-06)La psicomotricitat és una eina molt important a considerar en el desenvolupament dels infants, ja que té en compte l’acció conjunta del moviment i la ment. Per aquest motiu, en l’educació, s’ha de fer una mirada global i ... -
Relació entre la motricitat global i l’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura
(Socials-UVic, 2019-05-20)L’escriptura i la lectura estan influenciades pel desenvolupament motriu, processos de l’ésser humà que estan en continua evolució. Autors de diverses disciplines científiques com Ajuriaguerra, Piaget o Le Boulch entre ... -
El treball del moviment corporal en classes de música: estudi de centres d’educació especial i centres d’educació ordinària
(Socials-UAB, 2018-05-07)Aquest treball de final de grau estudia l’ús què es fa del moviment corporal en les aules de música. És a dir, com es vincula el moviment amb la música i de quina manera es realitza. Això, es vol descobrir realitzant una ...