Acompanyament de l'infant pel seu tutor/a del centre residencial d'acció educativa i la mestra de referència de l'escola
Visualitza/ Obre
Data
2021-06-24Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Un Centre Residencial d’Acció Educativa (CRAE) té com a funció social donar atenció
assistencial i educativa a aquells menors que es troben en una situació familiar amb
problemàtica greu, que no es pot resoldre en aquest propi entorn. L’atenció dels CRAE
és temporal (fins als 18 anys), ja que aquests centres han de ser entesos com un recurs
més que faciliti el possible retorn del menor al seu nucli familiar. (Rodríguez, J. 2002).
Aquesta investigació té com a objectiu principal conèixer la relació, comunicació i
l’acompanyament escolar entre el tutor/a de CRAE i el tutor/a de l’escola, on assisteixen
els infants tutelats del centre, quan l’infant està escolaritzat en l’etapa d’educació infantil.
La metodologia és qualitativa, i els instruments són tres entrevistes als professionals del
Centre Residencial d’Acció Educativa de Sant Andreu de la Barca (Baix Llobregat), i tres
entrevistes als/les tutors/es de tres escoles públiques del mateix municipi, on assisteixen
aquests infants. Les entrevistes han permès donar resposta als objectius principals de
la recerca així com a l’afirmació o la no concordança de la hipòtesi plantejada
inicialment, arribant a la conclusió que la relació entre el CRAE i l’escola s’aconsegueix
mantenint un contacte proper i constant entre les dues entitats, i que l’infant està
acompanyat duran l’escolarització però no sempre per la seva figura de referència, que
és el seu tutor/a a causa de viure en una institució.
L’estudi també ha servit per donar resposta a la pregunta de recerca, “En un CRAE on
viuen infants escolaritzats en l’etapa d’educació infantil, com és la relació, comunicació
i acompanyament que fan els tutors/es dels infants respecte als seus tutors/es
d’escola?” a través de seguir les indicacions del Currículum del segon cicle d’Educació
Infantil, la descripció del protocol del CRAE i els protocols del Departament
d’Ensenyament de Catalunya A “Centre Residencial d’Acció Educativa” (CRAE) has the social purpose to give care
and education to minors who are in a family situation with serious problems, which
cannot be solved in his family environment. The accompaniment of the CRAEs is
temporary (up to age of 18), because these institutions are a resource to facilitate the
possible return of the minor to its family (Rodríguez, J. 2002). The main purpose of this
research is to study the relationship, communication and school accompaniment
between the tutors of the CRAE and the school where children attend, during the
period where the child is schooled in the child education stage.
The methodology used in the study is qualitative, so the research has been carried out
from interviews with professionals from the CRAE of Sant Andreu de la Barca (Baix
Llobregat) and with tutors from the same schools where children attend. The interviews
have allowed to give answers to the main objectives of the research as well as to
confirm or not the validation of the initial hypothesis. The conclusion of the research is
that the relationship between the CRAE and the school is achieved by having a
constant contact between the two entities, and that the child is accompanied in the
schooling but not always by his reference figure, who is his CRAE tutor because of
living in this institution.
The study has answered the questions of the research “In a CRAE where children live
during his childhood education, What is the relationship, communication, and
accompaniment that children’s tutors have with their school tutors?” following the
directions of the Curriculum of the Second Cycle of Infant Education, the description
protocol of the CRAE and the protocols of the Department of Education in Catalonia.
Paraules clau
relació , comunicació , Centre Residencial d'Acció Educativa , acompanyament de l'infant , tutorització i escola , relationship , communication , Education Action Residential Centre , accompany the child , tutoring and schoolMatèries
Centres residencials d'acció educativa , Infants desfavorits -- Educació , Tutors i tutoria (Educació) , Integració escolarSublínia de treball
Eduació Infantil::SocietatCol·leccions
- Societat [24]
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: