La rellevància de l'adquisició de la llengua anglesa a l'etapa infantil segons les famílies dels infants
Visualitza/ Obre
Data
2020-02Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Des de l’any 2017, els estudis universitaris a Catalunya demanen que tots els estudiants
que vulguin obtenir un títol universitari, han d’acreditar que tenen el nivell B2 en llengua
anglesa abans de finalitzar els seus estudis de grau. Aquesta recerca parteix d’un estudi
mixta per conèixer quina importància li donen les famílies d’infants d’educació infantil a
l’adquisició de la llengua anglesa a l’etapa de 3-6. Per aquesta recerca s’ha fet ús d’un
total de 42 enquestes a famílies de tres centres infantils catalans diferents, i de tres
entrevistes semiestructurades a professionals encarregades de la llengua anglesa dels
mateixos centres. Els resultats obtinguts destaquen que les famílies dels infants intenten
abordar el tema de l’adquisició de la llengua anglesa, ja que moltes creuen que és
important per al seu futur, però no totes fan ús de les vies o alternatives disponibles de
les quals disposen per afavorir l’adquisició de la llengua anglesa. Per això, autors com
Romaine (2001) defensen que les famílies tenen un gran impacte en el bilingüisme dels
infants i que se li ha de dedicar temps i esforç per proporcionar un ambient enriquidor i
no només val la quantitat de temps, sinó que preval més la qualitat d’aquest temps.
Paraules clau
llengua anglesa , aprendre anglès , escoles bilingües , educació infantil , famílies , English language , learning English , bilingual schools , early childhood education , familiesCol·leccions
- Societat [24]