Show simple item record

dc.contributorUreña Caro, Patrícia
dc.contributor.authorBadia Franch, Núria
dc.date.accessioned2022-01-11T09:30:49Z
dc.date.available2022-01-11T09:30:49Z
dc.date.issued2021-05-18
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/953
dc.description.abstractRESUM: La paràlisi cerebral (PC) descriu un grup de trastorns del moviment i de la postura, que causen limitació en l’activitat i que s’atribueixen a alteracions no progressives que s’han produït en el cervell fetal o infantil en desenvolupament. En l’aprenentatge motor s’ha descrit que una activitat per ser apresa ha de ser activa, funcional, repetida i significativa. Per tant, el joc pot ser una bona eina per a la neurorehabilitació d’infants amb PC, ja que reuneix totes aquestes característiques. L’objectiu principal d’aquesta proposta d’intervenció és analitzar l’efectivitat de la neurorehabilitació pediàtrica mitjançant el joc simbòlic en infants -de 4 a 7 anys d’edat- amb PC i amb nivells I, II i III de l’escala GMFM (Gross Motor Function Measure). Aquest és un estudi experimental aleatoritzat controlat. La intervenció tindrà una durada de 12 setmanes, on cada infant realitzarà 3 sessions/setmana de 45 min. Els participants es distribuiran en dos grups, el Grup Control (A) i el Grup Intervenció (B). La intervenció es realitzarà en una sala on l’infant podrà fer ús de tot el material per jugar, i el/la fisioterapeuta haurà d’anar adaptant el joc, en tot moment, per treballar tot allò que requereixi l’infant. Per valorar l’efectivitat de la intervenció mitjançant el joc simbòlic s’utilitzaran les escales de mesura GMFM i WeeFIM (The Functional Independence Measure for Children). Resultats indicatius de millores significatives en el Grup Intervenció, respecte al Grup Control, demostraran l’eficàcia de la neurorehabilitació mitjançant el joc simbòlic en infants amb PC.ca
dc.description.abstractABSTRACT: Cerebral palsy (PC) describes a group of movement and posture disorders, which cause a limitation in activity and are attributed to non-progressive alterations that have occurred in the developing fetal or infant brain. In motor learning it has been described that an activity to be learned must be active, functional, repeated, and meaningful. Therefore, the game can be a good tool for the neurorehabilitation of children with a CP, as it gathers all these characteristics. The main objective of this intervention proposal is to analyze the effectiveness of pediatric neurorehabilitation through symbolic play in children -from 4 to 7 years of age- with a CP and with levels I, II and III of the scale GMFM (Gross Motor Function Measure). This is a randomized controlled experimental study. The intervention will last 12 weeks, where each child will perform 3 sessions/week of 45 min. Participants will be divided into two groups, the Control Group (A) and the Intervention Group (B). The intervention will take place in a room where the child can use all the material to play, and the physiotherapist will have to adapt the game, at all times, to work on everything that the child requires. GMFM and WeeFIM (The Functional Independence Measure for Children) scales will be used to assess the effectiveness of the symbolic play intervention. Indicative results of significant improvements in the Intervention Group, compared to the Control Group, will demonstrate the effectiveness of neurorehabilitation through symbolic play in children with a CP.ca
dc.format.extent37 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSalut-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectaprenentatge motor, joc simbòlic, neurorehabilitació, paràlisi cerebral, pediatriaca
dc.subjectcerebral palsy, child, neuronal plasticity,neurological rehabilitation, play and plaything, symbolismca
dc.subject.classification2Línies de treball::Fisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociència::Fisioteràpia a les patologies més freqüents del sistema nerviósca
dc.titleNeurorehabilitació pediàtrica d’infants amb paràlisi cerebral mitjançant el joc simbòlic. Proposta d’intervencióca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacParàlisi cerebral -- Rehabilitacióca
dc.subject.lemacInfants paralítics cerebrals -- Rehabilitacióca
dc.subject.lemacLudoteràpiaca
dc.subject.lemacJocs -- Aspectes simbòlicsca
dc.description.typeProjecte de recercaca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociència::Neuroplasticitat [regió o sistema]ca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociència::Aprenentatge Motor [regió o sistema]ca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociència::Paràlisi cerebral infantil [condició de salut]ca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociència::Joc simbòlic[estratègia terapèutica]ca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociència::WeeFIM [eina d'avaluació]ca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociència::Rehabilitació [estratègia terapèutica]ca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociència::Gross Motor Function Measure (GMFM) [eina d'avaluació]ca
dc.subject.classificationFisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociènciaca


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain