• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
Ver ítem 
  •   Repositorio FUB
  • Infermeria
  • Professió
  • Ver ítem
  •   Repositorio FUB
  • Infermeria
  • Professió
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La simulació clínica com a nova metodologia d’aprenentatge

Thumbnail
Ver/descargar
Laura Maci+á Cas+¦liva_1464_La simulaci+¦ com a nova metodologia daprenentatge.pdf (1.384Mb)
Fecha
2014-06-02
Autor
Macià Gasòliva, Laura
Tutor/director
Tort Nasarre, Glòria
Tipo de trabajo
Projecte de recerca
Condiciones de acceso
Acceso restringido
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Resumen
La simulació clínica és una de les metodologies d’aprenentatge més utilitzades actualment en la instrucció de nous professionals sanitaris . El caràcter integrador de la simulació, així com la seguretat d’aquesta tècnica són alguns dels punts forts que estan fent que la simulació clínica guanyi protagonisme dia a dia. Actualment ja són moltes les institucions que treballen amb aquest mètode, mentre que d’altres estan en procés d’introduir-lo. Els objectius principals d’aquest treball són realitzar una descripció detallada de com es planifica i es desenvolupa la simulació clínica a la universitat TAMK, de Tampere, Finlàndia, on la simulació ha estat emprada com a metodologia docent durant un llarg període de temps, i a partir dels coneixements obtinguts realitzar una proposta d’aplicació de simulació clínica a la FUB Manresa, incloent la redacció i planificació d’un cas. Com a conclusió després de la realització del treball, cal destacar que la simulació clínica és una tècnica que pot ser molt positiva i útil pels participants, ja que és un ambient on aquests tenen la oportunitat de treballar diverses tècniques i habilitats de forma molt segura. A més a més la simulació clínica elimina l’aleatorietat que caracteritza les pràctiques assistencials i representa una manera d’assegurar una igualtat de coneixements entre tots els participants. Cal assegurar una bona planificació i preparació de les sessions de simulació clínica per aconseguir que aquesta sigui el més fidel a la realitat possible i fer que els participants puguin adquirir o solidificar coneixements. Així mateix l’èxit de la sessió de simulació clínica depèn de molts factors com la predisposició i motivació dels participants a desenvolupar la sessió correctament o les habilitats de l’instructor per a guiar el procés de debriefing.
Palabras clave
Nursing clinical simulation , Training of nursing professionals
Materias
Infermeria -- Mètodes de simulació , Infermeria -- Ensenyament
Línea de treball
Infermeria::Professió::Investigació
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/79
Colecciones
  • Professió [25]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contacto | Sugerencias
 

 

Listar

Todo RepositoriComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasSublíneas de trabajoDescriptoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasSublíneas de trabajoDescriptores

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contacto | Sugerencias