Mostra el registre d'unitat simple
La simulació clínica com a nova metodologia d’aprenentatge
dc.contributor | Tort Nasarre, Glòria | |
dc.contributor.author | Macià Gasòliva, Laura | |
dc.date.accessioned | 2017-05-30T10:57:36Z | |
dc.date.available | 2017-05-30T10:57:36Z | |
dc.date.issued | 2014-06-02 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/79 | |
dc.description.abstract | La simulació clínica és una de les metodologies d’aprenentatge més utilitzades actualment en la instrucció de nous professionals sanitaris . El caràcter integrador de la simulació, així com la seguretat d’aquesta tècnica són alguns dels punts forts que estan fent que la simulació clínica guanyi protagonisme dia a dia. Actualment ja són moltes les institucions que treballen amb aquest mètode, mentre que d’altres estan en procés d’introduir-lo. Els objectius principals d’aquest treball són realitzar una descripció detallada de com es planifica i es desenvolupa la simulació clínica a la universitat TAMK, de Tampere, Finlàndia, on la simulació ha estat emprada com a metodologia docent durant un llarg període de temps, i a partir dels coneixements obtinguts realitzar una proposta d’aplicació de simulació clínica a la FUB Manresa, incloent la redacció i planificació d’un cas. Com a conclusió després de la realització del treball, cal destacar que la simulació clínica és una tècnica que pot ser molt positiva i útil pels participants, ja que és un ambient on aquests tenen la oportunitat de treballar diverses tècniques i habilitats de forma molt segura. A més a més la simulació clínica elimina l’aleatorietat que caracteritza les pràctiques assistencials i representa una manera d’assegurar una igualtat de coneixements entre tots els participants. Cal assegurar una bona planificació i preparació de les sessions de simulació clínica per aconseguir que aquesta sigui el més fidel a la realitat possible i fer que els participants puguin adquirir o solidificar coneixements. Així mateix l’èxit de la sessió de simulació clínica depèn de molts factors com la predisposició i motivació dels participants a desenvolupar la sessió correctament o les habilitats de l’instructor per a guiar el procés de debriefing. | ca |
dc.format.extent | 97 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Salut-UAB | ca |
dc.subject | Nursing clinical simulation | ca |
dc.subject | Training of nursing professionals | en |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Infermeria::Professió::Investigació | ca |
dc.title | La simulació clínica com a nova metodologia d’aprenentatge | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Infermeria -- Mètodes de simulació | ca |
dc.subject.lemac | Infermeria -- Ensenyament | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Professió [28]