Mostra el registre d'unitat simple
Mindfulness i atenció sostinguda amb infants de 5 anys
dc.contributor | Niort, Jannick | |
dc.contributor.author | Alcaraz Mateos, Sandra | |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T10:00:18Z | |
dc.date.available | 2021-07-29T10:00:18Z | |
dc.date.issued | 2021-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/661 | |
dc.description.abstract | En el present estudi s’analitza l’efecte que provoca la pràctica de mindfulness, al llarg de cinc setmanes, en relació a la capacitat d’atenció sostinguda (manteniment de l’atenció) en dos grups de 10 i 11 alumnes d’últim curs d’Educació Infantil, de 5,5 anys de mitjana. El disseny ha estat experimental amb l’aplicació, prèvia i posterior a la pràctica de mindfulness, de l’Escala Magallanes d’Atenció Visual (EMAV-I) dirigida i desenvolupada per E. Manuel García Pérez i Ángela Magaz Lago; a més, s’ha comptat amb l’observació directa posterior a cada sessió per part d’ambdues mestres dels infants, i l’opinió i percepció d’aquestes respecte els efectes posteriors a les sessions en els infants a través d’enquestes. L’anàlisi estadístic dels resultats obtinguts demostren que no s’ha produït una millora significativa, tot i que s’evidencia que hi ha una tendència positiva en relació a la variable avaluada, la qual dona valor a la pràctica del mindfulness a aquestes edats. Alonso Puig (2018) assegura que la pràctica del mindfulness interfereix en el circuit neuronal per defecte fent que disminueixi l’estat de “pilot automàtic” i augmentant, per tant, la capacitat de mantenir l’atenció, per aprendre i per estar concentrat per adonar-nos d’allò que passa. Aquest estudi aporta coneixement a la investigació entorn a aquesta temàtica en edats primerenques, en l’àmbit educatiu; però resulta necessària una investigació més profunda amb repliques d’estudis, sobretot en aquesta etapa educativa per corroborar així l’eficàcia de la tècnica, i poder fer efectiva la implantació amb infants d’aquestes edat. | ca |
dc.description.abstract | In this study, the effect caused by the mindfulness practice is analysed, over five weeks, in relation to the capacity for sustained attention (maintenance of attention) in two groups of 10 and 11 students in the last year of Early Childhood Education, 5.5 years on average. The design has been experimental with the application before and after the practice of mindfulness, of the Magallanes Scale of Visual Attention (EMAV- I) directed and developed by E. Manuel García Pérez and Angele Magaz Lago. In addition, there has been direct observation after each session by the portal both teachers of the children, and the opinion and perception of these regarding the effects after the sessions in the children through surveys. Statistical analysis of the results obtained shows that there has been no significant improvement, although there is evidence that there is a positive trend in relation to the evaluated variable, which gives value to the practice of mindfulness at these ages. Alonso Puig (2018) states that the practice of mindfulness interferes with the default neural circuit, reducing the state of “autopilot” and therefore increasing the ability to maintain attention, to learn and to be focused on realize what is happening. This study brings knowledge to research on this topic at an early age, in the field of education; but more in-depth research is needed with replicas of studies, especially in this educational stage to corroborate the effectiveness of the technique, and to be able to make effective the implantation with children of these ages. | ca |
dc.format.extent | 62 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Mindfulness, Educació Infantil, atenció sostinguda, EMAV-I | ca |
dc.subject | Mindfulness, Early Childhood Education, sustained attention, EMAV-I | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia | ca |
dc.title | Mindfulness i atenció sostinguda amb infants de 5 anys | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Atenció plena -- Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Atenció en els infants | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Psicologia [59]
Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament