Mostra el registre d'unitat simple
El desenvolupament de l’expressió dels rols de gènere en el joc simbòlic
dc.contributor | Lemkow Tovias, Gabriel | |
dc.contributor.author | Sandoval Alcoba, Cristina | |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T07:27:46Z | |
dc.date.available | 2021-07-29T07:27:46Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/654 | |
dc.description.abstract | Aquest treball consta d’una investigació sobre el desenvolupament de l’expressió dels rols del gènere en el joc simbòlic en infants de 3 a 5 anys. Es tracta de l’observació directa i no participativa de 3 sessions a cada nivell, amb un total de 9 observacions en el mateix espai de joc simbòlic. Un estudi de cas qualitatiu descriptiu, on a partir de la interpretació i anàlisi del llenguatge verbal i no verbal dels infants es pretén explicar i comprendre l’expressió dels rols de gènere en el joc simbòlic i el desenvolupament d’aquests en relació amb l’edat i el sexe. A més, es realitza una comparació de les observacions amb els plantejaments de Simone de Beauvoir (1949), Sato (1995) i Giddens (2006), entre d’altres. Podem concretar que després d’haver dut a terme l’estudi, el joc simbòlic és un recurs en que els infants expressen les seves idees i concepcions sobre el gènere i s’ha observat què la perpetuació dels rols de gènere s’expressa i es comunica diferent segons el sexe i augmenta paral·lelament a l’edat dels infants. | ca |
dc.description.abstract | This work consists of research into the development of gender role expression in symbolic play in children aged 3 to 5. It is the direct and non-participative observation of 3 sessions at each level, with a total of 9 observations in the same symbolic game space. A descriptive qualitative case study, where based on the interpretation and analysis of the verbal and nonverbal language of children, is intended to explain and understand the expression of gender roles in symbolic play and the development of gender in relation to age and sex. In addition, a comparison of the observations is made with the approaches of Simone de Beauvoir (1949), Sato (1995) and Giddens (2006), among others. We can specify that after having done the study, symbolic play is a resource in which children express their ideas and conceptions of gender and it has been observed that the perpetuation of gender roles is expressed and communicated differently according to sex and increases parallel to the children's age. | ca |
dc.format.extent | 54 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | |
dc.subject | rols de gènere | ca |
dc.subject | joc simbòlic | ca |
dc.subject | infància | ca |
dc.subject | comunicació verbal | ca |
dc.subject | comunicació no verbal | ca |
dc.subject | expressió | ca |
dc.subject | interaccions | ca |
dc.subject | estereotips | ca |
dc.subject | gender roles | ca |
dc.subject | symbolic game | ca |
dc.subject | childhood | ca |
dc.subject | verbal communication | ca |
dc.subject | nonverbal communication | ca |
dc.subject | expression | ca |
dc.subject | ineractions | ca |
dc.subject | stereotypes | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Societat::Cultura i gènere | ca |
dc.title | El desenvolupament de l’expressió dels rols de gènere en el joc simbòlic | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.subject.lemac | Rol sexual en els infants | ca |
dc.subject.lemac | Estereotips (Psicologia social) | ca |
dc.subject.lemac | Jocs -- Aspectes simbòlics | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Societat [24]
Estudis vinculats a cultura, gènere, coeducació, pedagogia crítica, interculturalitat, família, entre d'altres