Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorLemkow Tovias, Gabriel
dc.contributor.authorSandoval Alcoba, Cristina
dc.date.accessioned2021-07-29T07:27:46Z
dc.date.available2021-07-29T07:27:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/654
dc.description.abstractAquest treball consta d’una investigació sobre el desenvolupament de l’expressió dels rols del gènere en el joc simbòlic en infants de 3 a 5 anys. Es tracta de l’observació directa i no participativa de 3 sessions a cada nivell, amb un total de 9 observacions en el mateix espai de joc simbòlic. Un estudi de cas qualitatiu descriptiu, on a partir de la interpretació i anàlisi del llenguatge verbal i no verbal dels infants es pretén explicar i comprendre l’expressió dels rols de gènere en el joc simbòlic i el desenvolupament d’aquests en relació amb l’edat i el sexe. A més, es realitza una comparació de les observacions amb els plantejaments de Simone de Beauvoir (1949), Sato (1995) i Giddens (2006), entre d’altres. Podem concretar que després d’haver dut a terme l’estudi, el joc simbòlic és un recurs en que els infants expressen les seves idees i concepcions sobre el gènere i s’ha observat què la perpetuació dels rols de gènere s’expressa i es comunica diferent segons el sexe i augmenta paral·lelament a l’edat dels infants.ca
dc.description.abstractThis work consists of research into the development of gender role expression in symbolic play in children aged 3 to 5. It is the direct and non-participative observation of 3 sessions at each level, with a total of 9 observations in the same symbolic game space. A descriptive qualitative case study, where based on the interpretation and analysis of the verbal and nonverbal language of children, is intended to explain and understand the expression of gender roles in symbolic play and the development of gender in relation to age and sex. In addition, a comparison of the observations is made with the approaches of Simone de Beauvoir (1949), Sato (1995) and Giddens (2006), among others. We can specify that after having done the study, symbolic play is a resource in which children express their ideas and conceptions of gender and it has been observed that the perpetuation of gender roles is expressed and communicated differently according to sex and increases parallel to the children's age.ca
dc.format.extent54 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subjectrols de gènereca
dc.subjectjoc simbòlicca
dc.subjectinfànciaca
dc.subjectcomunicació verbalca
dc.subjectcomunicació no verbalca
dc.subjectexpressióca
dc.subjectinteraccionsca
dc.subjectestereotipsca
dc.subjectgender rolesca
dc.subjectsymbolic gameca
dc.subjectchildhoodca
dc.subjectverbal communicationca
dc.subjectnonverbal communicationca
dc.subjectexpressionca
dc.subjectineractionsca
dc.subjectstereotypesca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Societat::Cultura i gènereca
dc.titleEl desenvolupament de l’expressió dels rols de gènere en el joc simbòlicca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacRol sexual en els infantsca
dc.subject.lemacEstereotips (Psicologia social)ca
dc.subject.lemacJocs -- Aspectes simbòlicsca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Societat [24]
    Estudis vinculats a cultura, gènere, coeducació, pedagogia crítica, interculturalitat, família, entre d'altres

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain