El desenvolupament de l’expressió dels rols de gènere en el joc simbòlic
Data
2021Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés obertMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Aquest treball consta d’una investigació sobre el desenvolupament de l’expressió dels rols del gènere en el joc simbòlic en infants de 3 a 5 anys. Es tracta de l’observació directa i no participativa de 3 sessions a cada nivell, amb un total de 9 observacions en el mateix espai de joc simbòlic. Un estudi de cas qualitatiu descriptiu, on a partir de la interpretació i anàlisi del llenguatge verbal i no verbal dels infants es pretén explicar i comprendre l’expressió dels rols de gènere en el joc simbòlic i el desenvolupament d’aquests en relació amb l’edat i el sexe. A més, es realitza una comparació de les observacions amb els plantejaments de Simone de Beauvoir (1949), Sato (1995) i Giddens (2006), entre d’altres. Podem concretar que després d’haver dut a terme l’estudi, el joc simbòlic és un recurs en que els infants expressen les seves idees i concepcions sobre el gènere i s’ha observat què la perpetuació dels rols de gènere s’expressa i es comunica diferent segons el sexe i augmenta paral·lelament a l’edat dels infants. This work consists of research into the development of gender role expression in
symbolic play in children aged 3 to 5. It is the direct and non-participative observation of
3 sessions at each level, with a total of 9 observations in the same symbolic game space.
A descriptive qualitative case study, where based on the interpretation and analysis of
the verbal and nonverbal language of children, is intended to explain and understand the
expression of gender roles in symbolic play and the development of gender in relation to
age and sex. In addition, a comparison of the observations is made with the approaches
of Simone de Beauvoir (1949), Sato (1995) and Giddens (2006), among others. We can
specify that after having done the study, symbolic play is a resource in which children
express their ideas and conceptions of gender and it has been observed that the
perpetuation of gender roles is expressed and communicated differently according to sex
and increases parallel to the children's age.
Paraules clau
rols de gènere , joc simbòlic , infància , comunicació verbal , comunicació no verbal , expressió , interaccions , estereotips , gender roles , symbolic game , childhood , verbal communication , nonverbal communication , expression , ineractions , stereotypesSublínia de treball
Eduació Infantil::Societat::Cultura i gènereCol·leccions
- Societat [24]
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: