Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorTorras Vila, Berta
dc.contributor.authorForadada Giralt, Júlia
dc.date.accessioned2021-07-20T06:14:31Z
dc.date.available2021-07-20T06:14:31Z
dc.date.issued2021-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/645
dc.description.abstractEn el present Treball de Fi de Grau (TFG) s’ha volgut demostrar els beneficis i efectes positius que ofereix la música com a teràpia en l’àmbit físic, comunicatiu, socioemocional i cognitiu, exercida a infants amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). Això s’ha realitzat a través de la cerca d’informació de diferents estudis i investigacions, així com duent a terme entrevistes a professionals de la Musicoteràpia, i també enquestes a famílies per conèixer el seu paper en el desenvolupament dels seus fills/es en quant a temps, tècniques i espais dedicats a la música compartida a casa. En el marc teòric s’exposen tant les característiques del Trastorn de l’Espectre Autista com de la Musicoteràpia. També s’analitzen els beneficis que la Musicoteràpia aporta en l’autisme i el paper de les famílies en el seu desenvolupament. A més a més, la metodologia que es duu a terme en el present estudi té un doble objectiu. Per una banda, identificar els efectes que té la Musicoteràpia en diferents àmbits en infants amb TEA mitjançant entrevistes a professionals de la Musicoteràpia. Per altra banda, conèixer el paper que tenen les famílies en la música compartida a casa i els beneficis que les sessions de Musicoteràpia hagin pogut aportar als seus fills/es a través d’enquestes a famílies amb infants amb TEA. Així, els resultats de l’estudi revelen que els beneficis més grans que té la Musicoteràpia en infants amb Trastorn de l’Espectre Autista són en l’àmbit emocional i comunicatiu. A més, la implicació de les famílies també té beneficis sobretot en l’àmbit emocional.ca
dc.description.abstractIn the present Final Degree Project (FDP) it has been wanted to prove the benefits and positive effects music offers as a therapy in the physical, communicative, socioemotional, and cognitive scope, exercised on children with Autism Spectrum Disorder (ASD). This has been done through the search for information from different studies and research, as well as conducting interviews to music therapy professionals, and surveys of families to know their role in the development of their children in terms of time, techniques and spaces dedicated to the shared music at home. The characteristics of both Autism Spectrum Disorder and Music Therapy are set out in the theoretical framework. The benefits of music therapy on autism and the role of families in their development are also analyzed. In addition, the methodology carried out in the present study has a dual purpose. On the one hand, to identify the effects that Music Therapy has in different areas in children with ASD through interviews with Music Therapy professionals. On the other hand, to know the role that families have in shared music at home and the benefits that Music Therapy sessions have been able to bring to their children through surveys of families with children with ASD. Thus, the results of the study reveal that the biggest benefits of Music Therapy in children with Autism Spectrum Disorder are in the emotional and communicative field. In addition, the involvement of families also has benefits, especially in the emotional field.ca
dc.format.extent77 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSalut-UVicca
dc.subjectMusicoteràpiaca
dc.subjectTrastorn de l’Espectre Autistaca
dc.subjectimplicació familiarca
dc.subjectMusic Therapyca
dc.subjectAutism Spectrum Disorderca
dc.subjectFamily involvementca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantilca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologiaca
dc.titleEls beneficis de la musicoteràpia en l'àmbit físic, socioemocional, cognitiu i comunicatiu en infants amb TEA i el paper de les famílies en el seu desenvolupamentca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacMusicoteràpia per a infantsca
dc.subject.lemacAutisme -- Tractament alternatiuca
dc.subject.lemacFamília i escolaca
dc.description.typeProjecte de recercaca
dc.subject.classificationFisioteràpia::Sistema Musculoesquelètic(SME) i osteo-articular(OA)ca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Mostra el registre d'unitat simple