Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorGarcía Collado, Francis
dc.contributor.authorArboix Cots, Karuna
dc.date.accessioned2021-07-16T09:15:24Z
dc.date.available2021-07-16T09:15:24Z
dc.date.issued2021-07-14
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/642
dc.description.abstractEl diagnòstic del Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat ha tingut una crescuda en els últims anys que ha fet que les escoles disposin de protocols i metodologies concretes per tal d’assegurar una bona actuació a les aules davant dels infants amb aquest trastorn. Els objectius de la present recerca han estat investigar i analitzar les metodologies que utilitzen els/les docents d’educació infantil a les escoles del Bages, i analitzar si l’edat, la tipologia d’escola i la formació del professorat, afecten en la tria d’aquestes. S’ha dut a terme una investigació a partir d’enquestes i una mostra formada per 35 docents d’educació infantil d’escoles públiques i concertades del Bages. Els resultats van mostrar que un 94% dels/les docents utilitzen les metodologies del protocol de la Generalitat i que l’edat i la formació del professorat afecta en la tria de les metodologies, mentre que la tipologia d’escola no. Per tant, s’evidencia que el protocol és el recurs més utilitzat per als infants amb TDAH, i que és important la utilització de metodologies específiques seguint les recomanacions del CDIAP, EAP i psicopedagogs.ca
dc.description.abstractThe diagnosis of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) has increased in recent years, which has led schools to have specific protocols and methodologies to ensure that children with ADHD are well cared for in the classroom. The objectives of the present research were to investigate and analyse the methodologies used by early childhood education teachers in schools in Bages, and to analyse whether age, type of school and teacher training affect the way these methodologies are used. The research was carried out based on surveys and a sample of 35 early childhood education teachers from public and state-subsidised schools in Bages. The results showed that 94% of teachers use the methodologies of the Generalitat's protocol and that age and teacher training have an effect on the use of the methodologies, while the type of school does not. Therefore, it is evident that the protocol is the most used resource for children with ADHD, and that it is important to use specific methodologies following the recommendations of the CDIAP, EAP and Psychopedagogues.ca
dc.format.extent43 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subjectTrastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitatca
dc.subjectEducacióca
dc.subjectMetodologies educativesca
dc.subjectProtocol de la Generalitat de Catalunyaca
dc.subjectEscoles del Bagesca
dc.subjectAttention Deficit Hyperactivity Disorderca
dc.subjectEducationca
dc.subjectEducational methodologiesca
dc.subjectCatalonia's government protocolca
dc.subjectSchools in Bagesca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantilca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologiaca
dc.titleAnàlisi de les metodologies utilitzades pel professorat d’educació infantil del Bages envers infants amb TDAHca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacTrastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitatca
dc.subject.lemacEducació infantilca
dc.subject.lemacPsicologia pedagògicaca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail
Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain