Anàlisi de les metodologies utilitzades pel professorat d’educació infantil del Bages envers infants amb TDAH
Date
2021-07-14Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Open AccessMetadata
Show full item recordAbstract
El diagnòstic del Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat ha tingut una crescuda en els últims anys que ha fet que les escoles disposin de protocols i metodologies concretes per tal d’assegurar una bona actuació a les aules davant dels infants amb aquest trastorn. Els objectius de la present recerca han estat investigar i analitzar les metodologies que utilitzen els/les docents d’educació infantil a les escoles del Bages, i analitzar si l’edat, la tipologia d’escola i la formació del professorat, afecten en la tria d’aquestes. S’ha dut a terme una investigació a partir d’enquestes i una mostra formada per 35 docents d’educació infantil d’escoles públiques i concertades del Bages. Els resultats van mostrar que un 94% dels/les docents utilitzen les metodologies del protocol de la Generalitat i que l’edat i la formació del professorat afecta en la tria de les metodologies, mentre que la tipologia d’escola no. Per tant, s’evidencia que el protocol és el recurs més utilitzat per als infants amb TDAH, i que és important la utilització de metodologies específiques seguint les recomanacions del CDIAP, EAP i psicopedagogs. The diagnosis of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) has increased in recent
years, which has led schools to have specific protocols and methodologies to ensure
that children with ADHD are well cared for in the classroom. The objectives of the present
research were to investigate and analyse the methodologies used by early childhood
education teachers in schools in Bages, and to analyse whether age, type of school and
teacher training affect the way these methodologies are used. The research was carried
out based on surveys and a sample of 35 early childhood education teachers from public
and state-subsidised schools in Bages. The results showed that 94% of teachers use
the methodologies of the Generalitat's protocol and that age and teacher training have
an effect on the use of the methodologies, while the type of school does not. Therefore,
it is evident that the protocol is the most used resource for children with ADHD, and that
it is important to use specific methodologies following the recommendations of the
CDIAP, EAP and Psychopedagogues.
Keywords
Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat , Educació , Metodologies educatives , Protocol de la Generalitat de Catalunya , Escoles del Bages , Attention Deficit Hyperactivity Disorder , Education , Educational methodologies , Catalonia's government protocol , Schools in Bagesxmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat , Educació infantil , Psicologia pedagògicaCollections
- Psicologia [59]
The following license files are associated with this item: