Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorCano Autet, Meritxell
dc.contributor.authorGener Vila, Clàudia
dc.date.accessioned2021-07-13T09:13:26Z
dc.date.available2021-07-13T09:13:26Z
dc.date.issued2021-05-24
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/636
dc.description.abstractEn la present recerca s'ha analitzat la relació existent entre la creativitat i els materials en les creences i pràctiques de les/els mestres d'educació infantil, a més de veure si hi ha diferències entre les del primer cicle i les del segon. Entre les variables d'aula que influeixen en el desenvolupament de la creativitat, en destaquen els materials i el paper de les/els mestres, els quals tenen un paper primordial a l'educació infantil (Ruiz, 2010). D'aquí en sorgeix l'interès per l'estudi, en ser un tema poc investigat. Van participar 100 mestres, 33 d'escola bressol i 67 d'escola infantil. Es va fer a partir d'un qüestionari online de 25 preguntes creat especialment per aquest estudi. Els resultats evidencien que les mestres tenen un concepte de la creativitat molt general i els manca informació especifica, tot i que les creences respecte als materials i la relació existent amb la creativitat s'ajusten més als referents teòrics. Altrament, s'ha trobat una incoherència entre el que expliquen i el que diuen fer a l'aula, encara que les pràctiques que porten a terme les mestres del primer cicle d'infantil s'ajusten més al que diuen els teòrics i són més favorables a fomentar la creativitat dels infants. En futurs estudis, caldria seguir explorant aquestes mateixes variables fent una observació de les mestres, per veure com són les pràctiques que porten a terme a les aules.ca
dc.description.abstractThe present research has analyzed the relationship between creativity and materials on early childhood education teacher’s beliefs and practices, as well as to see if there are differences between nursery school and preschool. Among the classroom variables that influence the development of creativity, the materials and the role of teachers stand out, which play a key role in early childhood education (Ruiz, 2010). Hence the interest in the study, as it is a little researched topic. 100 teachers took part in this study, 33 from nursery school and 67 from preschool. It was based from an online 25-question questionnaire created specifically for this study. The results show that teachers have a very general concept of creativity and lack specific information, although beliefs about materials and the relationship with creativity are more in line with theoretical references. Otherwise, an inconsistency has been found between what they explain and what they say they do in the classroom, although the practices carried out by the teachers of nursery school are more in line with what the theorists say and are more conducive to fostering children’s creativity. In future studies, it would be necessary to continue exploring these same variables by making an observation of the teachers, to see what the practices they carry out in the classrooms are like.ca
dc.format.extent40 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
dc.source.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subjectcreativityca
dc.subjectmaterialsca
dc.subjectbeliefsca
dc.subjectcreativitatca
dc.subjectmaterialsca
dc.subjecteducació infantilca
dc.subjectcreencesca
dc.subjectearly childhood educationca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Creativitatca
dc.titleCreences i pràctiques de les/els mestres entorn la creativitat i els materialsca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacEnsenyament creatiuca
dc.subject.lemacCreativitat en els infantsca
dc.subject.lemacMestres -- Actitudsca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail
Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Mostra el registre d'unitat simple