Mostra el registre d'unitat simple
Creences i pràctiques de les/els mestres entorn la creativitat i els materials
dc.contributor | Cano Autet, Meritxell | |
dc.contributor.author | Gener Vila, Clàudia | |
dc.date.accessioned | 2021-07-13T09:13:26Z | |
dc.date.available | 2021-07-13T09:13:26Z | |
dc.date.issued | 2021-05-24 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/636 | |
dc.description.abstract | En la present recerca s'ha analitzat la relació existent entre la creativitat i els materials en les creences i pràctiques de les/els mestres d'educació infantil, a més de veure si hi ha diferències entre les del primer cicle i les del segon. Entre les variables d'aula que influeixen en el desenvolupament de la creativitat, en destaquen els materials i el paper de les/els mestres, els quals tenen un paper primordial a l'educació infantil (Ruiz, 2010). D'aquí en sorgeix l'interès per l'estudi, en ser un tema poc investigat. Van participar 100 mestres, 33 d'escola bressol i 67 d'escola infantil. Es va fer a partir d'un qüestionari online de 25 preguntes creat especialment per aquest estudi. Els resultats evidencien que les mestres tenen un concepte de la creativitat molt general i els manca informació especifica, tot i que les creences respecte als materials i la relació existent amb la creativitat s'ajusten més als referents teòrics. Altrament, s'ha trobat una incoherència entre el que expliquen i el que diuen fer a l'aula, encara que les pràctiques que porten a terme les mestres del primer cicle d'infantil s'ajusten més al que diuen els teòrics i són més favorables a fomentar la creativitat dels infants. En futurs estudis, caldria seguir explorant aquestes mateixes variables fent una observació de les mestres, per veure com són les pràctiques que porten a terme a les aules. | ca |
dc.description.abstract | The present research has analyzed the relationship between creativity and materials on early childhood education teacher’s beliefs and practices, as well as to see if there are differences between nursery school and preschool. Among the classroom variables that influence the development of creativity, the materials and the role of teachers stand out, which play a key role in early childhood education (Ruiz, 2010). Hence the interest in the study, as it is a little researched topic. 100 teachers took part in this study, 33 from nursery school and 67 from preschool. It was based from an online 25-question questionnaire created specifically for this study. The results show that teachers have a very general concept of creativity and lack specific information, although beliefs about materials and the relationship with creativity are more in line with theoretical references. Otherwise, an inconsistency has been found between what they explain and what they say they do in the classroom, although the practices carried out by the teachers of nursery school are more in line with what the theorists say and are more conducive to fostering children’s creativity. In future studies, it would be necessary to continue exploring these same variables by making an observation of the teachers, to see what the practices they carry out in the classrooms are like. | ca |
dc.format.extent | 40 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | |
dc.source.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | |
dc.subject | creativity | ca |
dc.subject | materials | ca |
dc.subject | beliefs | ca |
dc.subject | creativitat | ca |
dc.subject | materials | ca |
dc.subject | educació infantil | ca |
dc.subject | creences | ca |
dc.subject | early childhood education | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Creativitat | ca |
dc.title | Creences i pràctiques de les/els mestres entorn la creativitat i els materials | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.subject.lemac | Ensenyament creatiu | ca |
dc.subject.lemac | Creativitat en els infants | ca |
dc.subject.lemac | Mestres -- Actituds | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Psicologia [59]
Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament