Creences i pràctiques de les/els mestres entorn la creativitat i els materials
Date
2021-05-24Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Open AccessMetadata
Show full item recordAbstract
En la present recerca s'ha analitzat la relació existent entre la creativitat i els materials
en les creences i pràctiques de les/els mestres d'educació infantil, a més de veure si hi
ha diferències entre les del primer cicle i les del segon. Entre les variables d'aula que
influeixen en el desenvolupament de la creativitat, en destaquen els materials i el
paper de les/els mestres, els quals tenen un paper primordial a l'educació infantil
(Ruiz, 2010). D'aquí en sorgeix l'interès per l'estudi, en ser un tema poc investigat.
Van participar 100 mestres, 33 d'escola bressol i 67 d'escola infantil. Es va fer a partir
d'un qüestionari online de 25 preguntes creat especialment per aquest estudi. Els
resultats evidencien que les mestres tenen un concepte de la creativitat molt general i
els manca informació especifica, tot i que les creences respecte als materials i la
relació existent amb la creativitat s'ajusten més als referents teòrics. Altrament, s'ha
trobat una incoherència entre el que expliquen i el que diuen fer a l'aula, encara que
les pràctiques que porten a terme les mestres del primer cicle d'infantil s'ajusten més al
que diuen els teòrics i són més favorables a fomentar la creativitat dels infants. En
futurs estudis, caldria seguir explorant aquestes mateixes variables fent una
observació de les mestres, per veure com són les pràctiques que porten a terme a les
aules. The present research has analyzed the relationship between creativity and materials
on early childhood education teacher’s beliefs and practices, as well as to see if there
are differences between nursery school and preschool. Among the classroom variables
that influence the development of creativity, the materials and the role of teachers
stand out, which play a key role in early childhood education (Ruiz, 2010). Hence the
interest in the study, as it is a little researched topic.
100 teachers took part in this study, 33 from nursery school and 67 from preschool. It
was based from an online 25-question questionnaire created specifically for this study.
The results show that teachers have a very general concept of creativity and lack
specific information, although beliefs about materials and the relationship with creativity
are more in line with theoretical references. Otherwise, an inconsistency has been
found between what they explain and what they say they do in the classroom, although
the practices carried out by the teachers of nursery school are more in line with what
the theorists say and are more conducive to fostering children’s creativity. In future
studies, it would be necessary to continue exploring these same variables by making
an observation of the teachers, to see what the practices they carry out in the
classrooms are like.
Keywords
creativity , materials , beliefs , creativitat , materials , educació infantil , creences , early childhood educationxmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Ensenyament creatiu , Creativitat en els infants , Mestres -- ActitudsLine of work
Eduació Infantil::Psicologia::CreativitatCollections
- Psicologia [59]
The following license files are associated with this item: