Mostra el registre d'unitat simple
La coeducació al pati escolar: una comparativa d'espais i materials en dos centres d'educació infantil
dc.contributor | Cerarols Ramírez, Rosa | |
dc.contributor.author | Aparicio Sintes, Clàudia | |
dc.date.accessioned | 2020-07-23T07:09:27Z | |
dc.date.available | 2020-07-23T07:09:27Z | |
dc.date.issued | 2019-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/579 | |
dc.description.abstract | Actualment la coeducació és un tema força treballat a moltes escoles, ja que de cada cop més la societat està lluitant per tal d’aconseguir més igualtat entre els homes i les dones per tal de fer desaparèixer qualsevol actitud de caràcter sexista. El que es pretén fer amb aquest treball és observar i analitzar els espais i materials del pati de l’escola, ja que aquest és un espai on els infants, segons el que s’ha pogut observar, desenvolupen un tipus de joc més lliure en el que molts cops tendeixen a reproduir determinats rols de gènere. Per tant, l’objectiu és comprovar com la distribució de l’espai i els materials del pati fomenten que els nens i les nenes l’utilitzin de manera desigual segons el seu sexe. Partint del que diuen diferents autors sobre aquest tema, és a dir, què s’entén per coeducació i com aquesta està implicada al context escolar i al pati, i per tal de poder verificar o refutar la hipòtesi plantejada a l’inici del treball, s’ha portat a terme un treball de camp que s’ha desenvolupat a dues escoles de Barcelona, del barri de les Corts, cadascuna d’una metodologia educativa diferent. A partir de les observacions i enquestes realitzades als dos centres es va poder comprovar com afectava la distribució de l’espai i ús de materials del pati a les interaccions i actituds dels nens i les nenes. Després d’analitzar els resultats, es va poder concloure que els nens i les nenes utilitzaven alguns dels materials segons el seu sexe, essent els nens els que ocupaven gran part dels espais, tot i que la part central d’aquests estaven ocupats per nenes. | ca |
dc.format.extent | 79 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.subject | coeducació, escola, espais, materials, coeducation, school, space, material | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Societat::Coeducació | ca |
dc.title | La coeducació al pati escolar: una comparativa d'espais i materials en dos centres d'educació infantil | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Coeducació | ca |
dc.subject.lemac | Diferències entre sexes en l'educació | ca |
dc.subject.lemac | Patis escolars -- Disseny | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Societat [24]
Estudis vinculats a cultura, gènere, coeducació, pedagogia crítica, interculturalitat, família, entre d'altres