Mostra el registre d'unitat simple
Paper de l’adult en el procés d’adquisició del llenguatge dels infants amb pèrdua auditiva
dc.contributor | González Parera, Montserrat | |
dc.contributor.author | San Quirico Muñoz, Noelia | |
dc.date.accessioned | 2020-07-23T06:35:59Z | |
dc.date.available | 2020-07-23T06:35:59Z | |
dc.date.issued | 2019-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/576 | |
dc.description.abstract | La investigació analitza com influeix el paper de l’adult (educadores i logopedes) en el procés d’adquisició del llenguatge de cinc infants amb pèrdua auditiva, dues nenes amb una pèrdua mitjana i tres nens amb una pèrdua pregona; en l’etapa de l’Educació Infantil. Les dades s’han recollit després de la realització d’observacions a les sessions de logopèdia i dins les aules, així com d’una entrevista a una de les famílies. Per a aconseguir-ho, s’han creat taules d’observació a partir de les aportacions d’autors com Acosta, Silvestre o Carreras. També s’han tingut presents les aportacions de Booth i Ainscow referents a la inclusió. Posteriorment, s’ha creat un material que s’ha implementat en dues sessions amb una de les nenes de l’estudi, que consisteix en unes làmines que permeten desenvolupar el llenguatge oral, intentant eliminar les barreres d’aprenentatge que es troben els infants a l’aula i lluitar per la inclusió. Els resultats mostren que hi ha barreres de comunicació que cal tenir presents, que no hi ha una adaptació molt específica de les activitats realitzades a l’aula i que el paper de l’adult és clau en tot el procés d’aprenentatge. El material permet desenvolupar el llenguatge oral en totes les dimensions i aporta beneficis per als infants amb pèrdua auditiva. | ca |
dc.format.extent | 95 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | |
dc.subject | adquisició del llenguatge, infants amb pèrdua auditiva, intervenció adult, inclusió | ca |
dc.subject | language acquisition, children with hearing loss, adult intervention, inclusion | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia | ca |
dc.title | Paper de l’adult en el procés d’adquisició del llenguatge dels infants amb pèrdua auditiva | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.subject.lemac | Llenguatge i llengües -- Adquisició | ca |
dc.subject.lemac | Infants discapacitats auditius | ca |
dc.subject.lemac | Logopèdia per a infants | ca |
dc.subject.lemac | Intervenció educativa | ca |
dc.subject.lemac | Educació inclusiva | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Societat [24]
Estudis vinculats a cultura, gènere, coeducació, pedagogia crítica, interculturalitat, família, entre d'altres