Paper de l’adult en el procés d’adquisició del llenguatge dels infants amb pèrdua auditiva
Fecha
2019-06Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso abiertoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
La investigació analitza com influeix el paper de l’adult (educadores i logopedes) en el
procés d’adquisició del llenguatge de cinc infants amb pèrdua auditiva, dues nenes amb
una pèrdua mitjana i tres nens amb una pèrdua pregona; en l’etapa de l’Educació Infantil.
Les dades s’han recollit després de la realització d’observacions a les sessions de
logopèdia i dins les aules, així com d’una entrevista a una de les famílies. Per a
aconseguir-ho, s’han creat taules d’observació a partir de les aportacions d’autors com
Acosta, Silvestre o Carreras. També s’han tingut presents les aportacions de Booth i
Ainscow referents a la inclusió.
Posteriorment, s’ha creat un material que s’ha implementat en dues sessions amb una
de les nenes de l’estudi, que consisteix en unes làmines que permeten desenvolupar el
llenguatge oral, intentant eliminar les barreres d’aprenentatge que es troben els infants
a l’aula i lluitar per la inclusió. Els resultats mostren que hi ha barreres de comunicació
que cal tenir presents, que no hi ha una adaptació molt específica de les activitats
realitzades a l’aula i que el paper de l’adult és clau en tot el procés d’aprenentatge. El
material permet desenvolupar el llenguatge oral en totes les dimensions i aporta
beneficis per als infants amb pèrdua auditiva.
Palabras clave
adquisició del llenguatge, infants amb pèrdua auditiva, intervenció adult, inclusió , language acquisition, children with hearing loss, adult intervention, inclusionMaterias
Llenguatge i llengües -- Adquisició , Infants discapacitats auditius , Logopèdia per a infants , Intervenció educativa , Educació inclusivaLínea de treball
Eduació Infantil::PsicologiaColecciones
- Societat [24]
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: