Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorLemkow Tovias, Gabriel
dc.contributor.authorCurtichs Malagarriga, Mireia
dc.date.accessioned2020-07-21T07:09:37Z
dc.date.available2020-07-21T07:09:37Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/574
dc.description.abstractEls estereotips de gènere, segons McDowell, són comportaments que la societat considera propis dels homes o de les dones. Aquests influencien als nens i les nenes des de les primeres edats en la idea que ells i elles tenen sobre què ha de ser masculí i femení. L’objectiu de l’estudi que es presenta a continuació és investigar, a partir de les observacions d’un total de 8 grups d’infants d’entre 3 a 6 anys en diverses propostes de ciència del Lab0_6, quin tipus d’accions, interaccions i agrupacions duen a terme els nens i les nenes per comprovar si es detecten rols de gènere o comportaments estereotipats i en quines edats es comencen a veure reflectits. Per tal de realitzar l’anàlisi sobre com afecta la identitat de gènere en les primeres edats, s’han tingut en compte les aportacions de Margared Mead, Antonhy Giddens, Simone de Beauvoir i Sylvia Walby, entre altres. La metodologia emprada ha estat la qualitativa i l’estudi és de tipus interaccionista. S’ha fet ús d’una llibreta de camp i de taules d’observació, per tal de donar resposta als objectius plantejats a l’inici. S’ha observat que els principals rols de gènere i comportaments estereotipats es comencen a veure en nens i nenes de 4 i 5 anys i són un reflex de les influències que reben des que són petits/es. Com a conclusió, cal ressaltar la importància de la coeducació com una eina imprescindible per trencar amb aquests rols de gènere i comportaments estereotipats.ca
dc.format.extent120 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.subjectsexe i gènereca
dc.subjectdidàctica de la ciènciaca
dc.subjectrols i comportaments estereotipatsca
dc.subjectespaica
dc.subjectspaceca
dc.subjectsex and genderca
dc.subjectteaching scienceca
dc.subjectstereotype roles and behavioursca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Espais de ciència - Lab 0_6::Perspectiva de gènereca
dc.titleAnàlisi en perspectiva de gènere de les accions, interaccions i agrupacions dels infants en diverses propostes de ciència del Lab0_6ca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacDiferències entre sexes en l'educacióca
dc.subject.lemacCiència -- Educació infantilca
dc.subject.lemacEstereotips (Psicologia social)ca
dc.subject.lemacRol sexual -- Educació infantilca
dc.subject.lemacCoeducacióca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Espais de ciència [18]
    Treballs vinculats al desenvolupament de la ciència en l'espai Lab 0_6

Mostra el registre d'unitat simple