Anàlisi en perspectiva de gènere de les accions, interaccions i agrupacions dels infants en diverses propostes de ciència del Lab0_6
Ver/descargar
Fecha
2020-06Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Els estereotips de gènere, segons McDowell, són comportaments que la societat considera propis dels homes o de les dones. Aquests influencien als nens i les nenes des de les primeres edats en la idea que ells i elles tenen sobre què ha de ser masculí i femení.
L’objectiu de l’estudi que es presenta a continuació és investigar, a partir de les observacions d’un total de 8 grups d’infants d’entre 3 a 6 anys en diverses propostes de ciència del Lab0_6, quin tipus d’accions, interaccions i agrupacions duen a terme els nens i les nenes per comprovar si es detecten rols de gènere o comportaments estereotipats i en quines edats es comencen a veure reflectits. Per tal de realitzar l’anàlisi sobre com afecta la identitat de gènere en les primeres edats, s’han tingut en compte les aportacions de Margared Mead, Antonhy Giddens, Simone de Beauvoir i Sylvia Walby, entre altres.
La metodologia emprada ha estat la qualitativa i l’estudi és de tipus interaccionista. S’ha fet ús d’una llibreta de camp i de taules d’observació, per tal de donar resposta als objectius plantejats a l’inici. S’ha observat que els principals rols de gènere i comportaments estereotipats es comencen a veure en nens i nenes de 4 i 5 anys i són un reflex de les influències que reben des que són petits/es. Com a conclusió, cal ressaltar la importància de la coeducació com una eina imprescindible per trencar amb aquests rols de gènere i comportaments estereotipats.
Palabras clave
sexe i gènere , didàctica de la ciència , rols i comportaments estereotipats , espai , space , sex and gender , teaching science , stereotype roles and behavioursMaterias
Diferències entre sexes en l'educació , Ciència -- Educació infantil , Estereotips (Psicologia social) , Rol sexual -- Educació infantil , CoeducacióLínea de treball
Eduació Infantil::Espais de ciència - Lab 0_6::Perspectiva de gènereColecciones
- Espais de ciència [18]