Mostra el registre d'unitat simple
Ioga i atenció selectiva en infants de 6 anys
dc.contributor | Niort, Jannick | |
dc.contributor.author | Abia Romero, Laia | |
dc.date.accessioned | 2020-07-17T10:28:33Z | |
dc.date.available | 2020-07-17T10:28:33Z | |
dc.date.issued | 2020-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/569 | |
dc.description.abstract | L’estudi té com a objectiu analitzar des d’una perspectiva teòrica-pràctica si la tècnica del ioga augmenta la capacitat d’atenció selectiva i el control inhibitori, fent que els infants centrin més atenció i inhibeixin estímuls irrellevants després d’una pràctica de relaxació. Per validar aquest propòsit es fa ús del Test d’Stroop, com a instrument de mesura de Charles J. Golden (1978), aplicat prèviament i posteriorment a una sessió de ioga. Velásquez, Remolina de Cleves i Calle Márquez (2009) afirmen que la pràctica del ioga permet una major estimulació neuronal i una formació més extensa de connexions sinàptiques, fet que facilita l’aprenentatge de certes habilitats i competències pedagògiques. L’anàlisi quantitatiu recull una mostra de 10 alumnes de 6 anys on s’observa una millora significativa respecte als resultats inicials i s’aprecia que el ioga incideix positivament en la concentració selectiva i pe | ca |
dc.format.extent | 52 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | |
dc.subject | relaxació, ioga, atenció selectiva, control inhibitori, test d’Stroop, relaxation, yoga, selective attention, inhibitory control, Stroop test | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia | ca |
dc.title | Ioga i atenció selectiva en infants de 6 anys | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Ioga -- Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Relaxació -- Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Atenció en els infants | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Psicologia [59]
Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament