Ioga i atenció selectiva en infants de 6 anys
Date
2020-06Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
L’estudi té com a objectiu analitzar des d’una perspectiva teòrica-pràctica si la tècnica del ioga augmenta la capacitat d’atenció selectiva i el control inhibitori, fent que els infants centrin més atenció i inhibeixin estímuls irrellevants després d’una pràctica de relaxació. Per validar aquest propòsit es fa ús del Test d’Stroop, com a instrument de mesura de Charles J. Golden (1978), aplicat prèviament i posteriorment a una sessió de ioga. Velásquez, Remolina de Cleves i Calle Márquez (2009) afirmen que la pràctica del ioga permet una major estimulació neuronal i una formació més extensa de connexions sinàptiques, fet que facilita l’aprenentatge de certes habilitats i competències pedagògiques. L’anàlisi quantitatiu recull una mostra de 10 alumnes de 6 anys on s’observa una millora significativa respecte als resultats inicials i s’aprecia que el ioga incideix positivament en la concentració selectiva i pe
Keywords
relaxació, ioga, atenció selectiva, control inhibitori, test d’Stroop, relaxation, yoga, selective attention, inhibitory control, Stroop testxmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Ioga -- Educació infantil , Relaxació -- Educació infantil , Atenció en els infantsLine of work
Eduació Infantil::PsicologiaCollections
- Psicologia [59]
The following license files are associated with this item: