Experimentem amb circuïts elèctrics: proposta científica per a l'etapa d'educació infantil
Date
2020-06Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Open AccessMetadata
Show full item recordAbstract
“Experimentem amb circuits elèctrics” sorgeix de la voluntat i l’objectiu de dissenyar,
d'elaborar i d'avaluar una proposta de ciència, en aquest cas, per introduir la temàtica
de l’electricitat a segon cicle d’Educació Infantil i a primer cicle d’Educació Primària, a
través de l’experimentació i de la lliure elecció. Aquest recurs pretén aproximar
conceptes com els materials conductors i aïllants, el grau de conductivitat dels materials,
la fluïdesa de l’electricitat i els perills d’aquesta, a través de diverses propostes obertes
i que possibiliten diversitat d’interaccions i, a la vegada, detectar quins continguts
d’aprenentatge es mobilitzen durant la interacció amb les propostes.
Per tal de fer una validació d’aquest recurs, es van realitzar dues sessions a dues
escoles del Bages: a una aula per internivells (de 3 a 5 anys) i a una aula de primer de
primària. La metodologia que s’ha utilitzat per analitzar profundament i detalladament
les dades recollides en aquests dos centres és la metodologia qualitativa.
Un cop analitzades les dades es va concloure que “Experimentem amb circuits elèctrics”
pot ser un recurs coherent i significatiu per introduir i treballar el concepte de l’electricitat,
a la vegada que útil i interessant per a les escoles, ja que poden gaudir d’un recurs
divers del qual poden sorgir possibles noves línies d’investigació per l’escola.
Keywords
educació infantil , educació primària , ciència , lliure elecció , experimentació , electricitat , early childhood education , primary education , science , free choice , experimentation , electricityxmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Electricitat -- Experiments , Educació infantil , Educació primàriaLine of work
Eduació Infantil::Didàctiques::CiènciaCollections
- Espais de ciència [18]
The following license files are associated with this item: