Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorMampel Alandete, Sílvia
dc.contributor.authorMas Rincón, Sara
dc.date.accessioned2020-07-15T08:37:57Z
dc.date.available2020-07-15T08:37:57Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/562
dc.descriptionGènere i propostes del LAB0_6ca
dc.description.abstractEl present treball tracta d’una investigació duta a terme a l’espai de ciència de lliure elecció, LAB 0_6 de Manresa. La investigació segueix la perspectiva feminista postestructuralista reconstituïda (Rodríguez Menéndez i Peña Calvo, 2005), que reconeix la influència de les condicions materials i discursives que poden facilitar o limitar la producció d’efectes transgressors i de de-construcció en les categories de gènere. Així, l’estudi ha volgut investigar els discursos de les mestres de les escoles visitants en dues propostes educatives classificades com a estereotipades per raó de rols de gènere, i les reaccions dels infants davant aquests discursos. Per realitzar aquest estudi s’ha utilitzat la metodologia d’investigació mixta per tal de fer un treball descriptiu de la tendència en els discursos de les mestres davant els infants en les dues propostes, i en les reaccions dels infants davant aquestes propostes i les intervencions discursives. Mitjançant graelles d’observació s’han obtingut resultats que semblen evidenciar com certs discursos estan més presents en un sexe que altre, però aquests discursos, a la vegada, possibiliten algunes pràctiques de transgressió dels rols de gènere hegemònics i rígids en els infants. Les conclusions semblen donar suport a les potencialitats del LAB 0_6 com a espai on es promou el diàleg amb el món, la diversitat i el contrast de punts de vista. En conseqüència, un espai on es fa possible la construcció d’identitats més flexibles, evidenciant el paper clau de les persones adultes que acompanyen l’espai de ciència per a la construcció d’un cert model de ciència i de desenvolupament de les identitats dels infants.ca
dc.format.extent103 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectLAB 0_6, discursos, propostes estereotipades, categories de gènere, transgressió i de-construcció, discourses, stereotyped designs, gender categories, transgressive and deconstructionca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Espais de ciència - Lab 0_6ca
dc.titleDiscursos i materials: de-construïnt les categories de gènere en les propostes d'acció del LAB 0_6ca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacDiferències entre sexes en l'educacióca
dc.subject.lemacCiència -- Educació infantilca
dc.subject.lemacMestres -- Actitudsca
dc.subject.lemacIdentitat sexual en l'educacióca
dc.subject.lemacEstereotips (Psicologia social)ca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail
Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Espais de ciència [18]
    Treballs vinculats al desenvolupament de la ciència en l'espai Lab 0_6

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain