Mostra el registre d'unitat simple
Discursos i materials: de-construïnt les categories de gènere en les propostes d'acció del LAB 0_6
dc.contributor | Mampel Alandete, Sílvia | |
dc.contributor.author | Mas Rincón, Sara | |
dc.date.accessioned | 2020-07-15T08:37:57Z | |
dc.date.available | 2020-07-15T08:37:57Z | |
dc.date.issued | 2020-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/562 | |
dc.description | Gènere i propostes del LAB0_6 | ca |
dc.description.abstract | El present treball tracta d’una investigació duta a terme a l’espai de ciència de lliure elecció, LAB 0_6 de Manresa. La investigació segueix la perspectiva feminista postestructuralista reconstituïda (Rodríguez Menéndez i Peña Calvo, 2005), que reconeix la influència de les condicions materials i discursives que poden facilitar o limitar la producció d’efectes transgressors i de de-construcció en les categories de gènere. Així, l’estudi ha volgut investigar els discursos de les mestres de les escoles visitants en dues propostes educatives classificades com a estereotipades per raó de rols de gènere, i les reaccions dels infants davant aquests discursos. Per realitzar aquest estudi s’ha utilitzat la metodologia d’investigació mixta per tal de fer un treball descriptiu de la tendència en els discursos de les mestres davant els infants en les dues propostes, i en les reaccions dels infants davant aquestes propostes i les intervencions discursives. Mitjançant graelles d’observació s’han obtingut resultats que semblen evidenciar com certs discursos estan més presents en un sexe que altre, però aquests discursos, a la vegada, possibiliten algunes pràctiques de transgressió dels rols de gènere hegemònics i rígids en els infants. Les conclusions semblen donar suport a les potencialitats del LAB 0_6 com a espai on es promou el diàleg amb el món, la diversitat i el contrast de punts de vista. En conseqüència, un espai on es fa possible la construcció d’identitats més flexibles, evidenciant el paper clau de les persones adultes que acompanyen l’espai de ciència per a la construcció d’un cert model de ciència i de desenvolupament de les identitats dels infants. | ca |
dc.format.extent | 103 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | LAB 0_6, discursos, propostes estereotipades, categories de gènere, transgressió i de-construcció, discourses, stereotyped designs, gender categories, transgressive and deconstruction | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Espais de ciència - Lab 0_6 | ca |
dc.title | Discursos i materials: de-construïnt les categories de gènere en les propostes d'acció del LAB 0_6 | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.subject.lemac | Diferències entre sexes en l'educació | ca |
dc.subject.lemac | Ciència -- Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Mestres -- Actituds | ca |
dc.subject.lemac | Identitat sexual en l'educació | ca |
dc.subject.lemac | Estereotips (Psicologia social) | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Espais de ciència [18]
Treballs vinculats al desenvolupament de la ciència en l'espai Lab 0_6