Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorPujol i Subirà, Maria Antònia
dc.contributor.authorJané Molero, Laia
dc.date.accessioned2020-07-15T07:24:54Z
dc.date.available2020-07-15T07:24:54Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/556
dc.description.abstractEl treball de final de grau que s'exposa a continuació té com a objectiu principal, validar una proposta d'activitat de moviment lliure amb estímuls sonors de música no infantilitzada. Per aquest motiu, s'han seleccionat 10 audicions que els infants d'una classe de P-1 escoltaran dues vegades, per tal que hi responguin sincrònicament, amb la finalitat d’observar com són les seves reaccions psicomotrius, tenint en compte en tot moment per una banda l'estreta relació que hi ha entre música i psicomotricitat, i per l’altra la teoria del desenvolupament de la psicomotricitat global d’Emmi Pikler. Per tal de poder validar l'activitat que es proposa, primerament, s'ha fet una cerca dels diferents autors/es experts per tal de fonamentar el marc teòric, tant en l’àmbit de la música com en el de la psicomotricitat, fonamentació que ha permès establir, per un cantó, els criteris de selecció de les audicions, i per l’altre les categoritzacions d'anàlisi que, posteriorment s’han utilitzat per observar i analitzar les respostes motrius dels infants. S'ha emprat una metodologia qualitativa, des d'una tècnica observacional no participant per tal de, no condicionar els infants amb el què estan fent mentre realitzen les sessions de l’activitat. Després de l’anàlisi dels resultats obtinguts, s’ha pogut concloure que aquests coincideixen amb el què diuen els experts, i per tant la proposta de respondre corporalment a un estímul sonor a través del moviment lliure, és una bona activitat perquè les docents la utilitzin a l'aula, i així facilitar el desenvolupament psicomotor dels infants a través de la música.ca
dc.format.extent59 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.subjectmúsica, desenvolupament psicomotor, primer cicle d’educació infantil, moviment lliure, proposta d'activitat, music, psychomotor development, nursery school education, free movement, proposed activityca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Didàctiquesca
dc.titleLa música i el desenvolupament psicomotor: validació d’una proposta d’activitat de moviment lliure per a infants de 1-2 anysca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacEducació psicomotriuca
dc.subject.lemacPsicomotricitat -- Educació infantilca
dc.subject.lemacMúsicaca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Didàctiques [20]
    Elements relacionats amb les didàctiques de ciència, arts, espais, llengua, etc.

Mostra el registre d'unitat simple