Mostra el registre d'unitat simple
La música i el desenvolupament psicomotor: validació d’una proposta d’activitat de moviment lliure per a infants de 1-2 anys
dc.contributor | Pujol i Subirà, Maria Antònia | |
dc.contributor.author | Jané Molero, Laia | |
dc.date.accessioned | 2020-07-15T07:24:54Z | |
dc.date.available | 2020-07-15T07:24:54Z | |
dc.date.issued | 2020-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/556 | |
dc.description.abstract | El treball de final de grau que s'exposa a continuació té com a objectiu principal, validar una proposta d'activitat de moviment lliure amb estímuls sonors de música no infantilitzada. Per aquest motiu, s'han seleccionat 10 audicions que els infants d'una classe de P-1 escoltaran dues vegades, per tal que hi responguin sincrònicament, amb la finalitat d’observar com són les seves reaccions psicomotrius, tenint en compte en tot moment per una banda l'estreta relació que hi ha entre música i psicomotricitat, i per l’altra la teoria del desenvolupament de la psicomotricitat global d’Emmi Pikler. Per tal de poder validar l'activitat que es proposa, primerament, s'ha fet una cerca dels diferents autors/es experts per tal de fonamentar el marc teòric, tant en l’àmbit de la música com en el de la psicomotricitat, fonamentació que ha permès establir, per un cantó, els criteris de selecció de les audicions, i per l’altre les categoritzacions d'anàlisi que, posteriorment s’han utilitzat per observar i analitzar les respostes motrius dels infants. S'ha emprat una metodologia qualitativa, des d'una tècnica observacional no participant per tal de, no condicionar els infants amb el què estan fent mentre realitzen les sessions de l’activitat. Després de l’anàlisi dels resultats obtinguts, s’ha pogut concloure que aquests coincideixen amb el què diuen els experts, i per tant la proposta de respondre corporalment a un estímul sonor a través del moviment lliure, és una bona activitat perquè les docents la utilitzin a l'aula, i així facilitar el desenvolupament psicomotor dels infants a través de la música. | ca |
dc.format.extent | 59 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.subject | música, desenvolupament psicomotor, primer cicle d’educació infantil, moviment lliure, proposta d'activitat, music, psychomotor development, nursery school education, free movement, proposed activity | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Didàctiques | ca |
dc.title | La música i el desenvolupament psicomotor: validació d’una proposta d’activitat de moviment lliure per a infants de 1-2 anys | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Educació psicomotriu | ca |
dc.subject.lemac | Psicomotricitat -- Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Música | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Didàctiques [20]
Elements relacionats amb les didàctiques de ciència, arts, espais, llengua, etc.