• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
View Item 
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Didàctiques
  • View Item
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Didàctiques
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La música i el desenvolupament psicomotor: validació d’una proposta d’activitat de moviment lliure per a infants de 1-2 anys

Thumbnail
View/Open
TFG final (1.316Mb)
Date
2020-06
Author
Jané Molero, Laia
Tutor/director
Pujol i Subirà, Maria Antònia
Bachelor thesis type
Projecte de recerca
Right access
Restricted access
Metadata
Show full item record
Abstract
El treball de final de grau que s'exposa a continuació té com a objectiu principal, validar una proposta d'activitat de moviment lliure amb estímuls sonors de música no infantilitzada. Per aquest motiu, s'han seleccionat 10 audicions que els infants d'una classe de P-1 escoltaran dues vegades, per tal que hi responguin sincrònicament, amb la finalitat d’observar com són les seves reaccions psicomotrius, tenint en compte en tot moment per una banda l'estreta relació que hi ha entre música i psicomotricitat, i per l’altra la teoria del desenvolupament de la psicomotricitat global d’Emmi Pikler. Per tal de poder validar l'activitat que es proposa, primerament, s'ha fet una cerca dels diferents autors/es experts per tal de fonamentar el marc teòric, tant en l’àmbit de la música com en el de la psicomotricitat, fonamentació que ha permès establir, per un cantó, els criteris de selecció de les audicions, i per l’altre les categoritzacions d'anàlisi que, posteriorment s’han utilitzat per observar i analitzar les respostes motrius dels infants. S'ha emprat una metodologia qualitativa, des d'una tècnica observacional no participant per tal de, no condicionar els infants amb el què estan fent mentre realitzen les sessions de l’activitat. Després de l’anàlisi dels resultats obtinguts, s’ha pogut concloure que aquests coincideixen amb el què diuen els experts, i per tant la proposta de respondre corporalment a un estímul sonor a través del moviment lliure, és una bona activitat perquè les docents la utilitzin a l'aula, i així facilitar el desenvolupament psicomotor dels infants a través de la música.
Keywords
música, desenvolupament psicomotor, primer cicle d’educació infantil, moviment lliure, proposta d'activitat, music, psychomotor development, nursery school education, free movement, proposed activity
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Educació psicomotriu , Psicomotricitat -- Educació infantil , Música
Line of work
Eduació Infantil::Didàctiques
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/556
Collections
  • Didàctiques [19]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RepositoriCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback