Mostra el registre d'unitat simple
Relació entre creativitat i habilitats socials en infants de 5-6 anys
dc.contributor | Cano Autet, Meritxell | |
dc.contributor.author | Colell Olivares, Sandra | |
dc.date.accessioned | 2020-07-15T06:54:31Z | |
dc.date.available | 2020-07-15T06:54:31Z | |
dc.date.issued | 2020-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/554 | |
dc.description.abstract | En la present recerca s’ha analitzat la relació entre creativitat i habilitats socials en infants. L’interès per l’estudi sorgeix per la controvèrsia teòrica al respecte (Mumford i Gustafson, 1988; Csikszentmihalyi, 1998). Paral·lelament s’estudia la percepció de les mestres d’aquests constructes bàsics per afrontar reptes i tenir relacions mútuament satisfactòries. Van participar 40 infants de P5. La creativitat es va avaluar a través de dos subtstest de les bateries verbals i figuratives del Torrance Test of Creative Thinking (TTCT, Torrance, 1962) i a partir de dues activitats del Test de pensament creatiu mitjançant l’anàlisi d’una imatge (TCAI, Garaigardobil i Berrueco, 2005). Mentre que les habilitats socials es van mesurar a través de dues situacions del Test de resolució de problemes interpersonals (TREPI, Garaigardobil i Berrueco, 2005). A més, es van realitzar entrevistes a les tutores dels infants i es van recollir les seves percepcions sobre el nivell de creativitat i habilitats socials dels seus alumnes. Els resultats evidencien que la creativitat i les habilitats socials es relacionen de manera feble o molt feble a partir dels tests, tot i que les mestres hi atribueixen una relació forta, i la seva percepció de les habilitats socials està relacionada de manera moderada o feble amb el TTCT. Altrament, en relació a la creativitat percebuda per les docents i la mesurada, hi ha un ajust moderat, cal destacar que quan les mestres valoren la creativitat dels seus alumnes es fixen sobretot en la originalitat i la imaginació (TTCT), en canvi poc en la identificació i/o solució de problemes (TCAI). Finalment, l’avaluació de les habilitats socials per part de les docents es fonamenta, sobretot, en les destreses comunicatives i de relació i no tant en les habilitats de resolució de problemes interpersonal (TREPI). | ca |
dc.format.extent | 136 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | |
dc.subject | creativitat verbal, creativitat figurativa, habilitats socials, percepció docent, educació infantil, verbal creativity, figurative creativity, social skills, teacher’s perception, childhood education | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Creativitat | ca |
dc.title | Relació entre creativitat i habilitats socials en infants de 5-6 anys | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.subject.lemac | Creativitat -- Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Habilitats socials en els infants | ca |
dc.subject.lemac | Mestres -- Actituds | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Psicologia [59]
Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament