Relació entre creativitat i habilitats socials en infants de 5-6 anys
Ver/descargar
Fecha
2020-06Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso abiertoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
En la present recerca s’ha analitzat la relació entre creativitat i habilitats socials en infants. L’interès per l’estudi sorgeix per la controvèrsia teòrica al respecte (Mumford i Gustafson, 1988; Csikszentmihalyi, 1998). Paral·lelament s’estudia la percepció de les mestres d’aquests constructes bàsics per afrontar reptes i tenir relacions mútuament satisfactòries.
Van participar 40 infants de P5. La creativitat es va avaluar a través de dos subtstest de les bateries verbals i figuratives del Torrance Test of Creative Thinking (TTCT, Torrance, 1962) i a partir de dues activitats del Test de pensament creatiu mitjançant l’anàlisi d’una imatge (TCAI, Garaigardobil i Berrueco, 2005). Mentre que les habilitats socials es van mesurar a través de dues situacions del Test de resolució de problemes interpersonals (TREPI, Garaigardobil i Berrueco, 2005). A més, es van realitzar entrevistes a les tutores dels infants i es van recollir les seves percepcions sobre el nivell de creativitat i habilitats socials dels seus alumnes.
Els resultats evidencien que la creativitat i les habilitats socials es relacionen de manera feble o molt feble a partir dels tests, tot i que les mestres hi atribueixen una relació forta, i la seva percepció de les habilitats socials està relacionada de manera moderada o feble amb el TTCT. Altrament, en relació a la creativitat percebuda per les docents i la mesurada, hi ha un ajust moderat, cal destacar que quan les mestres valoren la creativitat dels seus alumnes es fixen sobretot en la originalitat i la imaginació (TTCT), en canvi poc en la identificació i/o solució de problemes (TCAI). Finalment, l’avaluació de les habilitats socials per part de les docents es fonamenta, sobretot, en les destreses comunicatives i de relació i no tant en les habilitats de resolució de problemes interpersonal (TREPI).
Palabras clave
creativitat verbal, creativitat figurativa, habilitats socials, percepció docent, educació infantil, verbal creativity, figurative creativity, social skills, teacher’s perception, childhood educationLínea de treball
Eduació Infantil::Psicologia::CreativitatColecciones
- Psicologia [59]
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: