Anàlisi dels processos d'aprenentatge científic de la proposta dels imants d'una escola de Manresa
Date
2020-06Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Open AccessMetadata
Show full item recordAbstract
La present recerca se centra en l’anàlisi de la proposta dels imants. L’objectiu és documentar i analitzar els processos d’aprenentatge científic que mostren els infants davant d’aquesta proposta i contrastar-ho amb els objectius que hi ha al darrere.
Per tal d’assolir dit objectiu, es va optar per portar a terme un estudi de cas, el qual permetia observar la situació natural d’aprenentatge dels infants per a poder-la analitzar posteriorment. A partir de les categories definides a través d’un mètode qualitatiu i en base a entendre l’aprenentatge científic en l’educació infantil en tres fases, l’Experiència amb la realitat, l’Explicitació de les idees i l’Evolució de les idees, es va portar a terme l’anàlisi de la resposta dels infants d’un grup de 3 anys, un de 4 anys i un de 5 anys davant la proposta.
Després d’analitzar i comparar les observacions realitzades, es va concloure que la fase de l’Experiència era la que es veia més potenciada en aquesta proposta, la fase de l’Explicitació augmentava amb l’edat dels infants, i per a potenciar la fase de l’Evolució, que pràcticament no es va detectar, caldria una major intervenció per part de l’adult.
Keywords
aprenentatge, espai de ciència, educació infantil, imants, magnetisme, learning, nursery education, science space, magnets, magnetismLine of work
Educació Infantil::Espais de ciència - Lab 0_6Collections
- Espais de ciència [18]
The following license files are associated with this item: