Anàlisi dels processos d'aprenentatge científic de la proposta dels imants d'una escola de Manresa
Fecha
2020-06Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso abiertoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
La present recerca se centra en l’anàlisi de la proposta dels imants. L’objectiu és documentar i analitzar els processos d’aprenentatge científic que mostren els infants davant d’aquesta proposta i contrastar-ho amb els objectius que hi ha al darrere.
Per tal d’assolir dit objectiu, es va optar per portar a terme un estudi de cas, el qual permetia observar la situació natural d’aprenentatge dels infants per a poder-la analitzar posteriorment. A partir de les categories definides a través d’un mètode qualitatiu i en base a entendre l’aprenentatge científic en l’educació infantil en tres fases, l’Experiència amb la realitat, l’Explicitació de les idees i l’Evolució de les idees, es va portar a terme l’anàlisi de la resposta dels infants d’un grup de 3 anys, un de 4 anys i un de 5 anys davant la proposta.
Després d’analitzar i comparar les observacions realitzades, es va concloure que la fase de l’Experiència era la que es veia més potenciada en aquesta proposta, la fase de l’Explicitació augmentava amb l’edat dels infants, i per a potenciar la fase de l’Evolució, que pràcticament no es va detectar, caldria una major intervenció per part de l’adult.
Palabras clave
aprenentatge, espai de ciència, educació infantil, imants, magnetisme, learning, nursery education, science space, magnets, magnetismLínea de treball
Educació Infantil::Espais de ciència - Lab 0_6Colecciones
- Espais de ciència [18]
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: