Anàlisi dels processos d'aprenentatge científic de la proposta dels imants d'una escola de Manresa
Data
2020-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés obertMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
La present recerca se centra en l’anàlisi de la proposta dels imants. L’objectiu és documentar i analitzar els processos d’aprenentatge científic que mostren els infants davant d’aquesta proposta i contrastar-ho amb els objectius que hi ha al darrere.
Per tal d’assolir dit objectiu, es va optar per portar a terme un estudi de cas, el qual permetia observar la situació natural d’aprenentatge dels infants per a poder-la analitzar posteriorment. A partir de les categories definides a través d’un mètode qualitatiu i en base a entendre l’aprenentatge científic en l’educació infantil en tres fases, l’Experiència amb la realitat, l’Explicitació de les idees i l’Evolució de les idees, es va portar a terme l’anàlisi de la resposta dels infants d’un grup de 3 anys, un de 4 anys i un de 5 anys davant la proposta.
Després d’analitzar i comparar les observacions realitzades, es va concloure que la fase de l’Experiència era la que es veia més potenciada en aquesta proposta, la fase de l’Explicitació augmentava amb l’edat dels infants, i per a potenciar la fase de l’Evolució, que pràcticament no es va detectar, caldria una major intervenció per part de l’adult.
Paraules clau
aprenentatge, espai de ciència, educació infantil, imants, magnetisme, learning, nursery education, science space, magnets, magnetismSublínia de treball
Educació Infantil::Espais de ciència - Lab 0_6Col·leccions
- Espais de ciència [18]
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: