• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
View Item 
  •   Repositori Home
  • Logopèdia
  • Retard del llenguatge
  • View Item
  •   Repositori Home
  • Logopèdia
  • Retard del llenguatge
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La intervenció del mètode TEACCH en infants amb trastorn de l’espectre autista (TEA) en centres d’educació especial

Thumbnail
View/Open
TFG_Beth_Vidal (671.5Kb)
Date
2020-06
Author
Vidal Barrera, Elisabeth
Tutor/director
Espino Datsira, Sandra
Bachelor thesis type
Projecte de recerca
Right access
Restricted access
Metadata
Show full item record
Abstract
El projecte es basa en la realització d’un qüestionari a dues logopedes, una del CEE del Bages i l’altre a una logopeda del CEE de l’Anoia. Aquestes utilitzen el mètode TEACCH i la logopeda del CEE compta amb aula TEACCH, l’altre no. Un dels àmbits en el qual es desenvolupa el mètode TEACCH és en els Centres d’Educació Especial (CEE). Aquests centres estan dirigits a alumnes que presenten necessitats associades a una discapacitat severa i/o profunda. Alguns d’aquests alumnes que acudeixen als CEE són els infants amb TEA amb un grau d’afectació elevat. Amb aquests infants és important treballar les habilitats lingüístiques a través dels recursos de la fonologia, la semàntica, la gramàtica i la morfosintaxi, per adquirir les habilitats de comprensió, expressió, producció i interacció. Tenint en compte aquests aspectes l’objectiu principal és el de conèixer quins beneficis aporta l’aplicació del mètode TEACCH segons tinguin una aula TEACCH o no els Centres d’Educació Especial en infants amb TEA d’entre 6 i 12 anys. Les dues logopedes implementen l’objectiu d’adquirir autonomia, tant a nivell d’hàbits com a l’escolar. A més a més, la logopeda del CEE també considera important garantir el benestar emocional dels infants. En canvi el CEE de l’Anoia també considera important adquirir nous aprenentatges. En aquest cas sobte que cap de les dues logopedes han considerat l’objectiu de treballar les habilitats lingüístiques. D’aquesta manera no sabem quins objectius es plantegen en quan al llenguatge, tot i que en el CEE de l’Anoia, es tenen en compte l’adquisició de nous aprenentatges.
Keywords
TEA, mètode TEACCH, centres d’educació especial, autism spectrum disorders (ASDs), TEACCH method, centers for children with special needs (CCSN)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Infants autistes -- Llenguatge , Discapacitats -- Comunicació
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/534
Collections
  • Retard del llenguatge [8]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RepositoriCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback