Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorPedreira Álvarez, Montserrat
dc.contributor.authorMacià Haro, Cristina
dc.date.accessioned2019-09-03T08:55:39Z
dc.date.available2019-09-03T08:55:39Z
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/436
dc.description.abstractEl "Maletí del pes", sorgeix de la voluntat i l'objectiu de dissenyar, elaborar i dur a la pràctica un recurs educatiu de caràcter científic que permeti als infants de segon cicle d'educació infantil, descobrir, experimentar i treballar el pes d'una forma diferent. Aquest recurs pretén apropar els infants a conceptes complexos com ara la massa, el volum i la densitat, a partir d'un conjunt de propostes motivadores i obertes, les quals plantegen diversos reptes que permeten experimentar i jugar amb aquests conceptes i apropar als infants a diversos instruments de mesura del pes. Per fer una validació d'aquest recurs, es van dur a la pràctica dues sessions de mostra amb infants d’EI 5 de dues escoles diferents del Berguedà. Per tal d'assolir l’objectiu proposat, veure quins processos d’aprenentatge promovia el recurs dissenyat, es va optar per una metodologia DBR (Design-based research), ja que permetia fer recerca sobre els conceptes que es volien treballar, per posteriorment poder-ne fer un disseny i l’elaboració del recurs, i finalment portar-ho a la pràctica amb unes sessions de mostra a escoles per poder-ne comprovar i validar els resultats de la seva intervenció i així analitzar-ne els punts forts i febles. Basant-se en les tres fases: experiència, explicitació i evolució que ajuden a entendre els processos de l'aprenentatge científic en l’etapa d’educació infantil. Un cop analitzades i comparades les diverses sessions de mostra, es va concloure que "El maletí del pes", pot ser un recurs pedagògic innovador, interessant i útil per a les escoles en l'àmbit científic. Ja que treballa específicament conceptes complexos sobre el pes, a partir de propostes d’experimentació d’acord amb els processos d’aprenentatge científic dels infants als quals va dirigit.ca
dc.format.extent63 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.subjecteducació infantilca
dc.subjectrecurs de ciènciaca
dc.subjectaprenentatge científicca
dc.subjectexperimentacióca
dc.subjectmassaca
dc.subjectvolumca
dc.subjectdensitatca
dc.subjectinstruments de mesura del pesca
dc.subjectchildhood educationca
dc.subjectscience resourceca
dc.subjectscientific learningca
dc.subjectexperimentation,ca
dc.subjectmassca
dc.subjectvolumeca
dc.subjectdensityca
dc.subjectweight measurement instrumentsca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Didàctiques::Ciènciaca
dc.titleEl maletí del pes: proposta pedagògica científica per a l'etapa d'educació infantilca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacPes (Física) -- Mesuramentca
dc.subject.lemacMesurament -- Instrumentsca
dc.subject.lemacCiència -- Educació infantilca
dc.subject.lemacMaterial didàcticca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Espais de ciència [18]
    Treballs vinculats al desenvolupament de la ciència en l'espai Lab 0_6

Mostra el registre d'unitat simple