Mostra el registre d'unitat simple
El maletí del pes: proposta pedagògica científica per a l'etapa d'educació infantil
dc.contributor | Pedreira Álvarez, Montserrat | |
dc.contributor.author | Macià Haro, Cristina | |
dc.date.accessioned | 2019-09-03T08:55:39Z | |
dc.date.available | 2019-09-03T08:55:39Z | |
dc.date.issued | 2019-05 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/436 | |
dc.description.abstract | El "Maletí del pes", sorgeix de la voluntat i l'objectiu de dissenyar, elaborar i dur a la pràctica un recurs educatiu de caràcter científic que permeti als infants de segon cicle d'educació infantil, descobrir, experimentar i treballar el pes d'una forma diferent. Aquest recurs pretén apropar els infants a conceptes complexos com ara la massa, el volum i la densitat, a partir d'un conjunt de propostes motivadores i obertes, les quals plantegen diversos reptes que permeten experimentar i jugar amb aquests conceptes i apropar als infants a diversos instruments de mesura del pes. Per fer una validació d'aquest recurs, es van dur a la pràctica dues sessions de mostra amb infants d’EI 5 de dues escoles diferents del Berguedà. Per tal d'assolir l’objectiu proposat, veure quins processos d’aprenentatge promovia el recurs dissenyat, es va optar per una metodologia DBR (Design-based research), ja que permetia fer recerca sobre els conceptes que es volien treballar, per posteriorment poder-ne fer un disseny i l’elaboració del recurs, i finalment portar-ho a la pràctica amb unes sessions de mostra a escoles per poder-ne comprovar i validar els resultats de la seva intervenció i així analitzar-ne els punts forts i febles. Basant-se en les tres fases: experiència, explicitació i evolució que ajuden a entendre els processos de l'aprenentatge científic en l’etapa d’educació infantil. Un cop analitzades i comparades les diverses sessions de mostra, es va concloure que "El maletí del pes", pot ser un recurs pedagògic innovador, interessant i útil per a les escoles en l'àmbit científic. Ja que treballa específicament conceptes complexos sobre el pes, a partir de propostes d’experimentació d’acord amb els processos d’aprenentatge científic dels infants als quals va dirigit. | ca |
dc.format.extent | 63 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.subject | educació infantil | ca |
dc.subject | recurs de ciència | ca |
dc.subject | aprenentatge científic | ca |
dc.subject | experimentació | ca |
dc.subject | massa | ca |
dc.subject | volum | ca |
dc.subject | densitat | ca |
dc.subject | instruments de mesura del pes | ca |
dc.subject | childhood education | ca |
dc.subject | science resource | ca |
dc.subject | scientific learning | ca |
dc.subject | experimentation, | ca |
dc.subject | mass | ca |
dc.subject | volume | ca |
dc.subject | density | ca |
dc.subject | weight measurement instruments | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Didàctiques::Ciència | ca |
dc.title | El maletí del pes: proposta pedagògica científica per a l'etapa d'educació infantil | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Pes (Física) -- Mesurament | ca |
dc.subject.lemac | Mesurament -- Instruments | ca |
dc.subject.lemac | Ciència -- Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Material didàctic | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Espais de ciència [18]
Treballs vinculats al desenvolupament de la ciència en l'espai Lab 0_6