El maletí del pes: proposta pedagògica científica per a l'etapa d'educació infantil
Ver/descargar
Fecha
2019-05Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
El "Maletí del pes", sorgeix de la voluntat i l'objectiu de dissenyar, elaborar i dur a la pràctica un recurs educatiu de caràcter científic que permeti als infants de segon cicle d'educació infantil, descobrir, experimentar i treballar el pes d'una forma diferent. Aquest recurs pretén apropar els infants a conceptes complexos com ara la massa, el volum i la densitat, a partir d'un conjunt de propostes motivadores i obertes, les quals plantegen diversos reptes que permeten experimentar i jugar amb aquests conceptes i apropar als infants a diversos instruments de mesura del pes. Per fer una validació d'aquest recurs, es van dur a la pràctica dues sessions de mostra amb infants d’EI 5 de dues escoles diferents del Berguedà. Per tal d'assolir l’objectiu proposat, veure quins processos d’aprenentatge promovia el recurs dissenyat, es va optar per una metodologia DBR (Design-based research), ja que permetia fer recerca sobre els conceptes que es volien treballar, per posteriorment poder-ne fer un disseny i l’elaboració del recurs, i finalment portar-ho a la pràctica amb unes sessions de mostra a escoles per poder-ne comprovar i validar els resultats de la seva intervenció i així analitzar-ne els punts forts i febles. Basant-se en les tres fases: experiència, explicitació i evolució que ajuden a entendre els processos de l'aprenentatge científic en l’etapa d’educació infantil. Un cop analitzades i comparades les diverses sessions de mostra, es va concloure que "El maletí del pes", pot ser un recurs pedagògic innovador, interessant i útil per a les escoles en l'àmbit científic. Ja que treballa específicament conceptes complexos sobre el pes, a partir de propostes d’experimentació d’acord amb els processos d’aprenentatge científic dels infants als quals va dirigit.
Palabras clave
educació infantil , recurs de ciència , aprenentatge científic , experimentació , massa , volum , densitat , instruments de mesura del pes , childhood education , science resource , scientific learning , experimentation, , mass , volume , density , weight measurement instrumentsMaterias
Pes (Física) -- Mesurament , Mesurament -- Instruments , Ciència -- Educació infantil , Material didàcticLínea de treball
Eduació Infantil::Didàctiques::CiènciaColecciones
- Espais de ciència [18]