Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorGarcía Collado, Francis
dc.contributor.authorLluch Saumell, Neus
dc.date.accessioned2019-07-17T08:01:57Z
dc.date.available2019-07-17T08:01:57Z
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/376
dc.description.abstractLa resiliència és un constructe versàtil entès per diversos autors i autores com a procés dinàmic entre la persona i l’entorn que es genera a partir de la interacció entre els mecanismes de resiliència i de no resiliència, tant personals com ambientals. Donada la seva influència en el benestar de les persones, destaquen els estudis que posen l’èmfasi en la seva promoció des de les primeres edats (Benard, 1991; Cyrulnik, 2002; Grotberg, 1995; 2006; Henderson & Milstein, 2005). D’acord amb aquesta premissa, es concep l’escola com a entorn privilegiat per a la seva promoció (Braud, 2014; Forés & Grané, 2012; Day & Gu, 2015). El present estudi aborda la resiliència des de l’àmbit educatiu amb la intenció d’analitzar la seva presència a les escoles. Es va dissenyar una investigació amb enquestes amb l’objectiu d’examinar d’una banda quin coneixement sobre la resiliència i la resiliència educativa tenien una mostra de mestres d’Educació Infantil, i de l’altra, quina promoció en realitzaven des de les escoles. Com a instrument d’avaluació es va utilitzar un qüestionari autoadministrat d’elaboració pròpia a una mostra de 54 mestres pertanyents a 19 escoles públiques i concertades de l’Anoia i el Baix Llobregat. Els resultats van evidenciar un predomini de la perspectiva individualista en la concepció de la resiliència i una correlació positiva entre les tres variables: coneixement de la resiliència, de la resiliència educativa i la seva promoció. Per tant, donat el coneixement parcial de les dues variables i l’associació positiva entre les tres variables s’evidencia la necessitat de consolidar una mirada resilient a les escoles.ca
dc.format.extent44pca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectresiliènciaca
dc.subjecteducació infantilca
dc.subjectpromocióca
dc.subjectresiliència educativaca
dc.subjectmestresca
dc.subjectresilienceca
dc.subjecteducational resilienceca
dc.subjectpromotionca
dc.subjectteachersca
dc.subjectearly childhood educationca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Emocionsca
dc.titleLa resiliència a l’educació infantil: coneixement i promocióca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacResiliència (Tret de la personalitat) en els infantsca
dc.subject.lemacEducació infantilca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain