La resiliència a l’educació infantil: coneixement i promoció
Ver/descargar
Fecha
2019-05Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso abiertoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
La resiliència és un constructe versàtil entès per diversos autors i autores com a procés
dinàmic entre la persona i l’entorn que es genera a partir de la interacció entre els
mecanismes de resiliència i de no resiliència, tant personals com ambientals. Donada la
seva influència en el benestar de les persones, destaquen els estudis que posen
l’èmfasi en la seva promoció des de les primeres edats (Benard, 1991; Cyrulnik, 2002;
Grotberg, 1995; 2006; Henderson & Milstein, 2005). D’acord amb aquesta premissa, es
concep l’escola com a entorn privilegiat per a la seva promoció (Braud, 2014; Forés &
Grané, 2012; Day & Gu, 2015). El present estudi aborda la resiliència des de l’àmbit
educatiu amb la intenció d’analitzar la seva presència a les escoles. Es va dissenyar una
investigació amb enquestes amb l’objectiu d’examinar d’una banda quin coneixement
sobre la resiliència i la resiliència educativa tenien una mostra de mestres d’Educació
Infantil, i de l’altra, quina promoció en realitzaven des de les escoles. Com a instrument
d’avaluació es va utilitzar un qüestionari autoadministrat d’elaboració pròpia a una
mostra de 54 mestres pertanyents a 19 escoles públiques i concertades de l’Anoia i el
Baix Llobregat. Els resultats van evidenciar un predomini de la perspectiva individualista
en la concepció de la resiliència i una correlació positiva entre les tres variables:
coneixement de la resiliència, de la resiliència educativa i la seva promoció. Per tant,
donat el coneixement parcial de les dues variables i l’associació positiva entre les tres
variables s’evidencia la necessitat de consolidar una mirada resilient a les escoles.
Palabras clave
resiliència , educació infantil , promoció , resiliència educativa , mestres , resilience , educational resilience , promotion , teachers , early childhood educationLínea de treball
Eduació Infantil::Psicologia::EmocionsColecciones
- Psicologia [59]
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: