Mostra el registre d'unitat simple
Vivenciem el pes: anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les palanques-balancí
dc.contributor | Pedreira Álvarez, Montserrat | |
dc.contributor.author | Gamisans Font, Júlia | |
dc.date.accessioned | 2019-07-17T07:33:59Z | |
dc.date.available | 2019-07-17T07:33:59Z | |
dc.date.issued | 2019-05 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/372 | |
dc.description.abstract | Amb la realització d’aquest treball de fi de grau d’Educació Infantil, que té com a títol Vivenciem el pes. Anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les palanques-balancí es pretén reflexionar i donar a conèixer la informació recopilada i elaborada dels processos, fets i conceptes que mostren lliurement els infants al vivenciar el pes a partir del propi cos. La metodologia emprada en aquest treball és a partir d’un estudi de cas, el qual permet observar i analitzar la situació natural d’aprenentatge d’un grup d’infants de 4 anys d’entorns diferents. S’utilitza una graella d’observació creada a partir de la graella d’observació de propostes de ciència per infants creada pel grup GRENEA (Grup de Recerca en Educació, Neurociència, Experimentació i Aprenentatge) de la Facultat de Ciències Socials de Manresa que s’organitza en tres fases: l’Experiència, l’Explicitació i l’Evolució. Després d’analitzar les observacions realitzades, es va concloure que la fase de l’Experiència era la que es veia més potenciada en aquesta proposta, la fase de l’Explicitació augmentava quan l’adult intervenia i que per potenciar la fase de l’Evolució, que no es va detectar, caldria enriquir la proposta: variant la distribució de les palanques, afegint materials, potenciant grups reduïts…. Es constata que amb l’acció aprenem, que ens hem d’oblidar de parcialitzar els aprenentatges i que hem de saber identificar els processos que van mostrant els nens i nenes en l’exploració lliure per tal de poder-los ajudar a avançar en la construcció dels aprenentatges. | ca |
dc.format.extent | 45 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.subject | GRENEA | ca |
dc.subject | Aprenentatge vivenciat | ca |
dc.subject | Pensament científic | ca |
dc.subject | Palanques | ca |
dc.subject | Mesura del pes | ca |
dc.subject | Educació infantil | ca |
dc.subject | Experienced learning | ca |
dc.subject | Scientific thinking | ca |
dc.subject | Levers | ca |
dc.subject | Weight measurements | ca |
dc.subject | Childhood education | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Espais de ciència - Lab 0_6 | ca |
dc.title | Vivenciem el pes: anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les palanques-balancí | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.subject.lemac | Pes (Física) -- Mesurament | ca |
dc.subject.lemac | Ciència -- Experiments | ca |
dc.subject.lemac | Ciència -- Educació infantil | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Espais de ciència [18]
Treballs vinculats al desenvolupament de la ciència en l'espai Lab 0_6