Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorPedreira Álvarez, Montserrat
dc.contributor.authorGamisans Font, Júlia
dc.date.accessioned2019-07-17T07:33:59Z
dc.date.available2019-07-17T07:33:59Z
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/372
dc.description.abstractAmb la realització d’aquest treball de fi de grau d’Educació Infantil, que té com a títol Vivenciem el pes. Anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les palanques-balancí es pretén reflexionar i donar a conèixer la informació recopilada i elaborada dels processos, fets i conceptes que mostren lliurement els infants al vivenciar el pes a partir del propi cos. La metodologia emprada en aquest treball és a partir d’un estudi de cas, el qual permet observar i analitzar la situació natural d’aprenentatge d’un grup d’infants de 4 anys d’entorns diferents. S’utilitza una graella d’observació creada a partir de la graella d’observació de propostes de ciència per infants creada pel grup GRENEA (Grup de Recerca en Educació, Neurociència, Experimentació i Aprenentatge) de la Facultat de Ciències Socials de Manresa que s’organitza en tres fases: l’Experiència, l’Explicitació i l’Evolució. Després d’analitzar les observacions realitzades, es va concloure que la fase de l’Experiència era la que es veia més potenciada en aquesta proposta, la fase de l’Explicitació augmentava quan l’adult intervenia i que per potenciar la fase de l’Evolució, que no es va detectar, caldria enriquir la proposta: variant la distribució de les palanques, afegint materials, potenciant grups reduïts…. Es constata que amb l’acció aprenem, que ens hem d’oblidar de parcialitzar els aprenentatges i que hem de saber identificar els processos que van mostrant els nens i nenes en l’exploració lliure per tal de poder-los ajudar a avançar en la construcció dels aprenentatges.ca
dc.format.extent45 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.subjectGRENEAca
dc.subjectAprenentatge vivenciatca
dc.subjectPensament científicca
dc.subjectPalanquesca
dc.subjectMesura del pesca
dc.subjectEducació infantilca
dc.subjectExperienced learningca
dc.subjectScientific thinkingca
dc.subjectLeversca
dc.subjectWeight measurementsca
dc.subjectChildhood educationca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Espais de ciència - Lab 0_6ca
dc.titleVivenciem el pes: anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les palanques-balancíca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacPes (Física) -- Mesuramentca
dc.subject.lemacCiència -- Experimentsca
dc.subject.lemacCiència -- Educació infantilca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Espais de ciència [18]
    Treballs vinculats al desenvolupament de la ciència en l'espai Lab 0_6

Mostra el registre d'unitat simple