Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorPedrals Feliu, Roser
dc.contributor.authorCorral Plou, Carla
dc.date.accessioned2019-07-01T06:53:28Z
dc.date.available2019-07-01T06:53:28Z
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/352
dc.description.abstractLa logopèdia és la ciència de la salut que s’encarrega d’estudiar, prevenir, avaluar, diagnosticar i rehabilitar els trastorns que comprenen el procés de la comunicació humana. El paper del logopeda intervé en un gran ventall de trastorns i patologies de totes les edats de la població i exerceix les seves funcions en diferents entitats. Actualment, s’observa un gran desconeixement sobre aquesta professió. Per tant, l’objectiu principal d’aquest treball és determinar si la població universitària té un coneixement ampli sobre la logopèdia. Aquest projecte d’investigació ha seguit una metodologia qualitativa i un disseny transversal. La tècnica de recollida de dades s’ha dut a terme a través de la validació d’un qüestionari de setze preguntes de caràcter obert i dirigit. Seguint uns criteris d’inclusió i exclusió, es van seleccionar vuit persones amb estudis universitaris, quatre sanitaris i quatre no sanitaris, del barri de Sant Oleguer de Sabadell, per tal de realitzar la prova pilot. Segons els resultats obtinguts, relacionant amb la literatura existent, s’ha pogut analitzar i extreure que les persones amb estudis universitaris de la prova pilot presenten un ampli coneixement sobre la logopèdia. A més, s’ha pogut determinar que els subjectes amb estudis universitaris sanitaris tenen major idea sobre la logopèdia que els no sanitari, atès que el grup d’estudis sanitaris reconeix la importància del treball en equip multidisciplinari i la divulgació de les campanyes de difusió. Tot i que els resultats han sigut prou satisfactoris, encara falta més promoció de tots els aspectes que engloben la logopèdia. Com a conclusions del treball, caldria fer algunes modificacions del qüestionari per tal de ser validat ja que presenta diverses limitacions, així com ampliar la mostra amb la finalitat d’obtenir dades més fiables i significatives. D’aquesta manera, permetria obrir futures noves línies d’investigació.ca
dc.format.extent34 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSalut-UVicca
dc.subjectlogopèdia, població universitària, coneixements logopèdics, intervenció logopèdica, speech therapy, university population, speech therapy knowledge, speech therapy interventionca
dc.titleLa logopèdia i la societat: comparació del nivell de coneixements sobre la logopèdia de les persones amb estudis universitaris sanitaris i no sanitarisca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacLogopèdiaca
dc.subject.lemacEstudiants universitarisca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

Mostra el registre d'unitat simple