La logopèdia i la societat: comparació del nivell de coneixements sobre la logopèdia de les persones amb estudis universitaris sanitaris i no sanitaris
Ver/descargar
Fecha
2019-05Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
La logopèdia és la ciència de la salut que s’encarrega d’estudiar, prevenir, avaluar,
diagnosticar i rehabilitar els trastorns que comprenen el procés de la comunicació humana.
El paper del logopeda intervé en un gran ventall de trastorns i patologies de totes les edats
de la població i exerceix les seves funcions en diferents entitats. Actualment, s’observa un
gran desconeixement sobre aquesta professió. Per tant, l’objectiu principal d’aquest treball
és determinar si la població universitària té un coneixement ampli sobre la logopèdia.
Aquest projecte d’investigació ha seguit una metodologia qualitativa i un disseny
transversal. La tècnica de recollida de dades s’ha dut a terme a través de la validació d’un
qüestionari de setze preguntes de caràcter obert i dirigit. Seguint uns criteris d’inclusió i
exclusió, es van seleccionar vuit persones amb estudis universitaris, quatre sanitaris i
quatre no sanitaris, del barri de Sant Oleguer de Sabadell, per tal de realitzar la prova
pilot.
Segons els resultats obtinguts, relacionant amb la literatura existent, s’ha pogut analitzar
i extreure que les persones amb estudis universitaris de la prova pilot presenten un ampli
coneixement sobre la logopèdia. A més, s’ha pogut determinar que els subjectes amb
estudis universitaris sanitaris tenen major idea sobre la logopèdia que els no sanitari, atès
que el grup d’estudis sanitaris reconeix la importància del treball en equip multidisciplinari
i la divulgació de les campanyes de difusió. Tot i que els resultats han sigut prou
satisfactoris, encara falta més promoció de tots els aspectes que engloben la logopèdia.
Com a conclusions del treball, caldria fer algunes modificacions del qüestionari per tal de
ser validat ja que presenta diverses limitacions, així com ampliar la mostra amb la finalitat
d’obtenir dades més fiables i significatives. D’aquesta manera, permetria obrir futures
noves línies d’investigació.
Palabras clave
logopèdia, població universitària, coneixements logopèdics, intervenció logopèdica, speech therapy, university population, speech therapy knowledge, speech therapy interventionColecciones
- General [14]