Mostra el registre d'unitat simple
Efectivitat de les intervencions logopèdiques en àmbit natural per nens entre 2 i 14 anys amb trastorn de l’espectre autista (TEA)
dc.contributor | Torralba Roselló, Mireia | |
dc.contributor.author | Lacotte, Céline | |
dc.date.accessioned | 2019-07-01T06:49:28Z | |
dc.date.available | 2019-07-01T06:49:28Z | |
dc.date.issued | 2019-05 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/351 | |
dc.description.abstract | El trastorn de l'espectre autista (TEA) és cada vegada més diagnosticat. Afecta principalment l'àrea de la comunicació tant verbal com no verbal. Existeixen 5 formes d'autisme i aquest treball es centra en els trastorns autistes. En aquest cas, apareixen alteracions en la comunicació, la interacció social i s'observen interessos restringits. Hi ha diferents formes d'intervenir amb un nen amb autisme. Una d'elles és la intervenció logopèdica en àmbit natural, a casa amb els pares. En aquest tipus d'intervenció s'organitza una coordinació entre el professional i els pares de manera que conjuntament planifiquen un programa d'intervenció especificant els objectius. Amb aquest programa es busca principalment millorar la comunicació i augmentar les interaccions verbals del nen. Així, el nen pot interactuar més amb el seu entorn. En aquest treball es focalitza la recerca en el programa Floortime/DIR. L'objectiu d'aquest treball és dur a terme una cerca d'evidències sobre l'efectivitat del programa d'intervenció Floortime/DIR amb nens amb trastorns autistes. Per assolir aquest objectiu s'ha dut a terme una revisió bibliogràfica buscant evidències científiques en les bases de dades pubmed i portal d’evidències. Una vegada aplicats els criteris d’inclusió i exclusió s’han trobat 4 evidències científiques. En general els estudis mostren millores en el desenvolupament general dels nens i en les interaccions socials. També, s’arriba a la conclusió que a major implicació familiar millor són els resultats de la intervenció. | ca |
dc.format.extent | 34 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Salut-UVic | ca |
dc.subject | trastorn de l’espectre autista, Floortime/DIR, logoteràpia, intervenció precoç, trastorns de la comunicació, relacions pares-fills | ca |
dc.subject | autism spectrum disorder, Floortime/DIR, speech therapy, early intervention, communication disorders, parent-child relation | ca |
dc.title | Efectivitat de les intervencions logopèdiques en àmbit natural per nens entre 2 i 14 anys amb trastorn de l’espectre autista (TEA) | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Logopèdia per a infants | ca |
dc.subject.lemac | Infants autistes | ca |
dc.description.type | Revisió bibliogràfica | ca |