Efectivitat de les intervencions logopèdiques en àmbit natural per nens entre 2 i 14 anys amb trastorn de l’espectre autista (TEA)
Date
2019-05Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Revisió bibliogràficaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
El trastorn de l'espectre autista (TEA) és cada vegada més diagnosticat. Afecta principalment l'àrea de
la comunicació tant verbal com no verbal. Existeixen 5 formes d'autisme i aquest treball es centra en
els trastorns autistes. En aquest cas, apareixen alteracions en la comunicació, la interacció social i
s'observen interessos restringits. Hi ha diferents formes d'intervenir amb un nen amb autisme. Una
d'elles és la intervenció logopèdica en àmbit natural, a casa amb els pares. En aquest tipus d'intervenció
s'organitza una coordinació entre el professional i els pares de manera que conjuntament planifiquen
un programa d'intervenció especificant els objectius. Amb aquest programa es busca principalment
millorar la comunicació i augmentar les interaccions verbals del nen. Així, el nen pot interactuar més
amb el seu entorn. En aquest treball es focalitza la recerca en el programa Floortime/DIR. L'objectiu
d'aquest treball és dur a terme una cerca d'evidències sobre l'efectivitat del programa d'intervenció
Floortime/DIR amb nens amb trastorns autistes. Per assolir aquest objectiu s'ha dut a terme una revisió
bibliogràfica buscant evidències científiques en les bases de dades pubmed i portal d’evidències. Una
vegada aplicats els criteris d’inclusió i exclusió s’han trobat 4 evidències científiques. En general els
estudis mostren millores en el desenvolupament general dels nens i en les interaccions socials. També,
s’arriba a la conclusió que a major implicació familiar millor són els resultats de la intervenció.