Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorCano Autet, Meritxell
dc.contributor.authorSanchez Ramos, Ester
dc.date.accessioned2019-04-02T13:21:20Z
dc.date.available2019-04-02T13:21:20Z
dc.date.issued2018-05-07
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/306
dc.description.abstractEn el present estudi, s’investiga si la creativitat i la lectoescriptura tenen relació entre si i si l’actuació docent i la metodologia d’aula influeixen en el desenvolupament d’aquestes dues variables. Les pràctiques d’aula i els perfils docents incideixen en l’adquisició de la lectura i l’escriptura (Castells, 2006) i (González, Buisán i Sánchez, 2009), també en la creativitat, ja que és susceptible a l’entorn, a les propostes d’aula i al rol del mestre/a (Torrance, 1974) i (Guilford, 1950). La recerca es realitza a quatre escoles, dues de la comarca del Berguedà i dues del Bages. Per abordar el treball, s’han entrevistat a les 4 mestres de P5 de les esmentades escoles, s’han fet observacions a les seves aules i s’ha passat el Torrance Test of Creative Thinking (TTCT, 1966) i la prova de Teberosky (1999) als 77 infants que hi assisteixen. Els resultats mostren que la manera de plantejar metodològicament l’ensenyament i l’aprenentatge de la lectoescriptura influeix en l’adquisició d’aquesta destresa. Més concretament, i de manera congruent amb autors com Paniagua i Palacios (2005) i el Departament d’ensenyament (2016), que el mètode més innovador, és la millor manera d’ensenyar a llegir i a escriure. Tanmateix, les dades indiquen que la majoria dels infants se situen en els nivells 3 i 4 de l’escriptura a diferència de recerques anteriors i que l’escola que ha sortit més creativa és la que utilitza el mètode mixt tot barrejant aspectes tradicionals i innovadors. Finalment, els resultats obtinguts han demostrat que les dues variables analitzades, la creativitat i la lectoescriptura no tenen relació entre elles.ca
dc.format.extent42 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UABca
dc.subjectread-writeca
dc.subjectcreativityca
dc.subjectlectoescripturaca
dc.subjectcreativitatca
dc.subjecteducació infantilca
dc.subjectchildhood educationca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Creativitatca
dc.titleLa creativitat i l'adquisició de la lectoescriptura en la segona etapa d'educació infantilca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacLectura -- Educació infantilca
dc.subject.lemacEscriptura -- Educació infantilca
dc.subject.lemacCreativitat -- Educació infantilca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Mostra el registre d'unitat simple