Mostra el registre d'unitat simple
La creativitat i l'adquisició de la lectoescriptura en la segona etapa d'educació infantil
dc.contributor | Cano Autet, Meritxell | |
dc.contributor.author | Sanchez Ramos, Ester | |
dc.date.accessioned | 2019-04-02T13:21:20Z | |
dc.date.available | 2019-04-02T13:21:20Z | |
dc.date.issued | 2018-05-07 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/306 | |
dc.description.abstract | En el present estudi, s’investiga si la creativitat i la lectoescriptura tenen relació entre si i si l’actuació docent i la metodologia d’aula influeixen en el desenvolupament d’aquestes dues variables. Les pràctiques d’aula i els perfils docents incideixen en l’adquisició de la lectura i l’escriptura (Castells, 2006) i (González, Buisán i Sánchez, 2009), també en la creativitat, ja que és susceptible a l’entorn, a les propostes d’aula i al rol del mestre/a (Torrance, 1974) i (Guilford, 1950). La recerca es realitza a quatre escoles, dues de la comarca del Berguedà i dues del Bages. Per abordar el treball, s’han entrevistat a les 4 mestres de P5 de les esmentades escoles, s’han fet observacions a les seves aules i s’ha passat el Torrance Test of Creative Thinking (TTCT, 1966) i la prova de Teberosky (1999) als 77 infants que hi assisteixen. Els resultats mostren que la manera de plantejar metodològicament l’ensenyament i l’aprenentatge de la lectoescriptura influeix en l’adquisició d’aquesta destresa. Més concretament, i de manera congruent amb autors com Paniagua i Palacios (2005) i el Departament d’ensenyament (2016), que el mètode més innovador, és la millor manera d’ensenyar a llegir i a escriure. Tanmateix, les dades indiquen que la majoria dels infants se situen en els nivells 3 i 4 de l’escriptura a diferència de recerques anteriors i que l’escola que ha sortit més creativa és la que utilitza el mètode mixt tot barrejant aspectes tradicionals i innovadors. Finalment, els resultats obtinguts han demostrat que les dues variables analitzades, la creativitat i la lectoescriptura no tenen relació entre elles. | ca |
dc.format.extent | 42 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UAB | ca |
dc.subject | read-write | ca |
dc.subject | creativity | ca |
dc.subject | lectoescriptura | ca |
dc.subject | creativitat | ca |
dc.subject | educació infantil | ca |
dc.subject | childhood education | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Creativitat | ca |
dc.title | La creativitat i l'adquisició de la lectoescriptura en la segona etapa d'educació infantil | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Lectura -- Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Escriptura -- Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Creativitat -- Educació infantil | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Psicologia [59]
Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament