La creativitat i l'adquisició de la lectoescriptura en la segona etapa d'educació infantil
Ver/descargar
Fecha
2018-05-07Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
En el present estudi, s’investiga si la creativitat i la lectoescriptura tenen relació entre si
i si l’actuació docent i la metodologia d’aula influeixen en el desenvolupament d’aquestes dues variables.
Les pràctiques d’aula i els perfils docents incideixen en l’adquisició de la lectura i l’escriptura (Castells, 2006) i (González, Buisán i Sánchez, 2009), també en la creativitat, ja que és susceptible a l’entorn, a les propostes d’aula i al rol del mestre/a (Torrance, 1974) i (Guilford, 1950).
La recerca es realitza a quatre escoles, dues de la comarca del Berguedà i dues del Bages. Per abordar el treball, s’han entrevistat a les 4 mestres de P5 de les esmentades escoles, s’han fet observacions a les seves aules i s’ha passat el Torrance Test of Creative Thinking (TTCT, 1966) i la prova de Teberosky (1999) als 77 infants que hi assisteixen.
Els resultats mostren que la manera de plantejar metodològicament l’ensenyament i l’aprenentatge de la lectoescriptura influeix en l’adquisició d’aquesta destresa. Més concretament, i de manera congruent amb autors com Paniagua i Palacios (2005) i el Departament d’ensenyament (2016), que el mètode més innovador, és la millor manera d’ensenyar a llegir i a escriure. Tanmateix, les dades indiquen que la majoria dels infants se situen en els nivells 3 i 4 de l’escriptura a diferència de recerques anteriors i que l’escola que ha sortit més creativa és la que utilitza el mètode mixt tot barrejant aspectes tradicionals i innovadors. Finalment, els resultats obtinguts han demostrat que les dues variables analitzades, la creativitat i la lectoescriptura no tenen relació entre elles.
Palabras clave
read-write , creativity , lectoescriptura , creativitat , educació infantil , childhood educationMaterias
Lectura -- Educació infantil , Escriptura -- Educació infantil , Creativitat -- Educació infantilLínea de treball
Eduació Infantil::Psicologia::CreativitatColecciones
- Psicologia [59]